رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با تخصیص سهمیه جدید روغن تنظیم بازار به استان ، التهاب فعلی این کالا از بین خواهد رفت.

 تخصیص سهمیه جدید روغن به خراسان رضوی /از یک پرونده تخلف هم غفلت نخواهیم کرد

محمدرضا مس فروش در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در جلسه ای که روز یکشنبه هفته جاری به صورت مجازی با حضور مسئولان صمت همه استان ها، دین پرست معاون وزیر کشور؛ قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار کشور و معاونان برنامه ریزی استانداری های سراسر کشور برگزار شد ، قبادی اعلام کرد که سهمیه روغن استان ها در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار بعدی ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه منتظر تخصیص این سهمیه هستیم، افزود: پیش بینی من این است که تا پایان هفته جاری این سهمیه به استان ها ابلاغ خواهد شد ، ضمن اینکه طبق اظهارات دبیر ستاد تنظیم بازار کشور کمبودی از لحاظ  روغن در انبارها وجود ندارد و به محض ابلاغ توزیع آنها شروع خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود:  همچنین انجمن هایی که مرتبط با صنایع روغن هستند می توانند به صورت مستقیم کارخانه ها را برای دریافت روغن خام از  توسعه صنایع به شهر معرفی کنند.  

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که این سهمیه ابلاغ نشود اقدام دیگری دراین زمینه نمی توانیم انجام دهیم، افزود: بیش از ۱۲مکاتبه با شرکت خدمات بازرگانی دولتی و همچنین با معاون بازرگانی وزارت صمت برای اختصاص سهمیه ویژه روغن به خراسان رضوی صورت گرفته است که هر دو مجموعه نظر مثبتی دراین باره ارائه کرده اند و انتظار می رود با تخصیص این سهمیه و توزیع آن، التهاب فعلی روغن در بازار فروکش کند.

مس فروش در پاسخ به این سوال که در حال حاضر روغن های تنظیم بازار بویژه روغن نباتی در کجا توزیع می شود، بیان داشت: من اطلاعات دقیقی در این زمینه ندارم و باید از معاون بازرگانی صمت استان اطلاعات لازم و کافی را  بگیرم.

وی در مورد وضعیت برنج در بازار نیز گفت: همچنین طبق اظهارات معاون بازرگانی وزیر صمت ، سهمیه جدید برنج تایلندی برای استان تخصیص پیدا کرده است که در حال انتقال به خراسان رضوی می باشد و به محض دریافت در سراسر استان توزیع خواهد شد.  

مس فروش در مورد نظارت بر بازار مرغ بویژه در روزهایی که با التهاب همراه شده بود، نیز اظهار کرد: پرونده های گران فروشی مرغ در سطح استان  به طور مستمر در حال بررسی است  و تاکنون تعدادی از این پرونده ها به دلیل تخلفاتی که انجام داده بودند به تعزیرات حکومتی معرفی شدند .

وی در پاسخ به این سوال که بین تخلفات وسیع صورت گرفته و پرونده هایی که به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند، رابطه مستقیمی وجود ندارد نیز گفت:   من این اطمینان را به مردم می دهم که حتی از یک پرونده هم غفلت صورت نخواهد گرفت و همه افرادی که در زمینه های مختلف تخلفاتی از جمله کم فروشی یا گران فروشی درحوزه مرغ و سایر کالا انجام داده باشند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.