رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با اشاره به تشییع با شکوه شهید سلیمانی گفت: محبتی که او به خدا داشت منجر به این شد که محبت این شهید از سوی خدا در دل مردم ایران و عراق قرار داده شود و تشییع با شکوه پیکر او به تعبیر رهبر معظم انقلاب سیلی محکمی بود که به استکبار زده شد.

محبت شهید سلیمانی به خدا باعث محبت مردم به او شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی روز سه شنبه در مراسم آغاز به کار اولین کنگره بین المللی مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: دانشگاه و مجموعه آموزش عالی وظیفه سنگینی در این عرصه دارد زیرا دانشگاه قلب تپنده تولید دانش در همه حوزه‌هاست.
وی ادامه داد: سوالات، ابهامها و اشکال افکنی‌هایی در این زمینه مطرح می‌شود که دانشگاه موظف به پاسخگویی به آن است زیرا گاهی جریانهای ضعیف با جریان سازی رسانه‌ای خود را تاثیرگذار نشان می‌دهند.
رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هم گفت: حاج قاسم به واسطه این که تربیت شده مکتبی بود که معمار انقلاب اسلامی پایه گذار آن بود به یک چهره تبدیل شد.
دکتر مجتبی زارعی افزود: حاج قاسم از بیرون به ایران می نگریست که می‌گفت، جناحی نباشید زیرا سفرهای متعددی که داشت باعث شده بود تا این نگاه حکیمانه در او شکل بگیرد.
مسوول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی هم در این نشست گفت: در پیام رهبر معظم انقلاب که به مناسبت شهادت سردار سلیمانی منتشر شد ایشان براین موضوع تاکید داشتند که باید از شخصیت این شهید الگو گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد ترابی افزود: بر همین اساس دانشگاهیان در انعکاس و معرفی این شخصیت نقش ویژه ای دارند و دانشگاهیان استان خراسان رضوی وظیفه خود دیدند که در این مسیر آغاز کننده راه باشند تا شخصیت سردار سلیمانی که از قبل از شهادتش در میان دوست و دشمن شناخته شده بود به نسل آینده نیز معرفی شود.
رییس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این کنگره گفت : باید سبک زندگی، مدیریت، رفتار با خانواده و اجتماع این شخصیت در دوران حیاتش معرفی می شد تا این خلاء در جامعه بر طرف شود زیرا هنوز هم این شخصیت برای دنیا و ایران کمتر شناخته شده است.  
دکتر محمد کافی افزود: برای الگو سازی از این شخصیت در سطح بین المللی تلاش هایی شده است که نمونه آن دختر ایشان است که به زبان بین المللی با جهان سخن می گوید و این حرکت خانواده او برای ما نیز الگو است.
دبیر جبهه مقاومت دانشگاهیان نیز در ادامه این نشست گفت: چهار روز پس از شهادت سردار سلیمانی با هماهنگی سه نهاد دانشگاهی نخستین جلسه این جبهه برای ترویج گفتمان سازی مکتب شهید سلیمانی آغاز شد.

دکتر علیرضا سیدین افزود: در شرایط سخت کرونا حدود ۴۰ جلسه برای تدوین سند ایجاد طرح جبهه مقاومت دانشگاهیان تشکیل شد.
وی ادامه داد: همسو سازی و اقناع سازی مردم ایران و منطقه علیه استکبار جهانی، گرفتن انتقام سخت از نوع نرم و خروج نیروهای آمریکا از منطقه از اهداف و ماموریتهای این جبهه است.
او ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده ۷۰ درصد فعالیتهای این جبهه بر عهده دانشگاهیان است و دانشگاهیان کشور با ارتباط هایی که با نخبگان سایر کشورها دارند می‌توانند در بیان دیدگاه های او و بین المللی شدن مکتبش تلاش کنند.  
رییس سازمان بسیج دانشجویی هم گفت: حاج قاسم سلیمانی گر چه یک فرمانده عالی رتبه نظامی بود اما آنچه او را جهانی کرد بیشتر از جنبه نظامی او بود و ابعاد وجودی و شخصیتی او بود که این شهید را جهانی کرد.  
محمد جواد نیک روش افزود: تشکیل جبهه مقاومت در دانشگاه به این معنی است که دانشگاهیان مسیر شهید سلیمانی را دنبال خواهند کرد که نوید بخش اتفاقات بزرگ خواهد بود.

اولین کنگره بین المللی مکتب شهید سلیمانی تا هجدهم دی ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.