رئیس‌جمهور با اشاره به جلسه با رئیس‌ مجلس گفت: در بسیاری موارد، نظرات مشترک داشتیم و در برخی موارد که مورد سوال بود به جمع‌بندی خوبی رسیدیم.

روحانی: جلسه خوبی با رئیس‌ مجلس داشتیم و به نقاط مشترکی درباره بودجه رسیدیم

قدس آنلاین:  حجّت‌الاسلام حسن روحانی، ‌رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه ۳ دی‌ماه) در جلسه هیأت دولت گفت: علی‌رغم فشارهایی که از ناحیه جنگ اقتصادی و ویروس کرونا پیش رو داشتیم، بحمدلله حرکت‌های خوبی را در سایه حضور، ایثار و فداکاری مردم و خادمان مردم در دولت و قوای دیگر شاهد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهمی که این ایّام برای جامعه حائز اهمیت بود، بودجه ۱۴۰۰ بود که پیام‌های بسیار مهمی برای اقتصاد سال آینده داشت و جامعه امروز در عمل این پیام را دریافت کرده است. پیام بودجه این است که سال آینده با امسال و سال‌های قبل متفاوت خواهد بود، هم از لحاظ سیاسی هم اقتصادی و تحولاتی که در زمینه بودجه عمرانی خواهد بود، کاملاً این بودجه نشان می‌دهد شرایط چگونه است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تغییر لایحه بودجه انتظارات مردم را نسبت به سال آینده به انتظاری مثبت تبدیل کرده، گفت: در هفته‌های اخیر هم تحول مثبت را در کشاورزی و خدمات و صنعت می‌بینیم و از لحاظ رشد اقتصادی، شش ماهه اول ما مثبت بوده و تا پایان سال هم علی رغم همه مشکلات مثبت خواهد بود و تورم هم اولین نقطه اثر خود را در آذر نشان داد که اولین حرکت در تورم نقطه به نقطه بوده و کاهش تورم ادامه خواهد داشت.

روحانی، با بیان اینکه جلسه با رئیس‌مجلس و برخی نمایندگان مجلس درباره بودجه، جلسه خوبی بود، اظهار داشت: بحمدلله با مباحثی که دیروز داشتیم نظرات به‌هم نزدیک تر شد.

وی ادامه داد: اصول و چارچوب بودجه به‌گونه‌ای است که می‌تواند برای سال آینده هم دستگیری خوبی برای قشری داشته باشد که کم برخوردار هستند. یکی از ویژگی‌های بودجه این است که هم برای حقوق بگیران هم بازنشستگان و هم مستمری‌بگیران که تصریح شده حدود ۲۵ درصد افزایش خواهند داشت هم برای همسان‌سازی و برای اقشاری که در جامعه باید برای مبارزه با فقر مطلق به آنها کمک شود که رقم قابل ملاحظه‌ای پیش‌بینی شده است.

روحانی تصریح کرد: در جلسه دیروز در بسیاری از موارد، نقطه نظرات مشترک داشتیم و در برخی موارد که مورد سوال بود به جمع‌بندی خوبی رسیدیم که امیدواریم در کمیسیون تلفیق با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، این بودجه را در زمان مناسب با تصمیم نمایندگان دریافت کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.