مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتداء شیوع کرونا تا کنون ۵۰ درصد پرستاران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخش های مربوط به کرونا فعالیت کردند و مابقی نیز به دلیل ابتلاء به بیماری‌های زمینه‌ای و ... از حضور در این بخش‌ها معاف شده‌اند.

۵۰ درصد پرستاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخش‌های کرونا فعالیت کردند

به گزارش قدس آنلاین، ا امیررضا صالح مقدم اظهار کرد: پرستاری آکادمیک در کشور ما با تربیت نیرو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی و در رشته‌های بیهوشی، اتاق عمل، کمک پرستاری و ... فعالیت خود را ادامه می دهد و در حال حاضر در سطح استان ۸۲۰۰ کادر پرستاری در رشته مقاطع مختلف مشغول انجام وظایف خود هستند.

وی با بیان اینکه تعداد پرستاران به ازای هر تخت محاسبه می‌شود که متاسفانه در این حوزه کشور ما از استانداردهای جهانی پایین‌تر است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به دلیل وسعت جغرافیایی و تعداد بیماران بیشتر در حد استانداردهای وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیست، اظهار کرد:  استاندارد نبودن تعداد بیماران به پرستاران،   بر نحوه و کیفیت ارائه خدمات پرستاری تاثیرگذاراست.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: از نیمه بهمن ماه سال گذشته تا امروز که کشور درگیر بحران کرونا شده است، حجم بیماران کرونا و نیاز آنها به خدمات تخصصی  موقعیت استثنایی برای ارائه خدمت فراهم کرده است.

 صالح مقدم با بیان اینکه پرستاران در این برهه از تاریخ نشان دادند که به جز توانمندی، دانش و مهارت از لطافت روحی بالایی برخوردارند و سلامتی دیگران را مقدم بر سلامتی خود می‌دانند، اظهار کرد: از ابتداء شیوع کرونا تا کنون ۵۰ درصد پرستاران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخش های مربوط به کرونا فعالیت کردند و مابقی نیز به دلیل ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و ... از حضور در این بخش‌ها معاف شده‌اند.

عضو قرارگاه کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در سطح استان خراسان رضوی حدود ۸ نفر از گروه پرستاری به دلیل کرونا فوت کردند، گفت: طبق مقررات پرونده همکاران متوفی در حوزه پرستاری در اختیار سازمان‌های ذی‌ربط قرار گرفته تا مراحل رسیدگی به این افراد به عنوان شهید مدافع سلامت بررسی شود و آیندگان از آنان به نیکی یاد کنند.

وی با بیان اینکه تعداد پرستاران نسبت به نیاز جامعه محدود است و همین موضوع باعث دشواری و فشردگی کار آنها می‌شود، اظهار کرد: علاوه‌براین با توجه به محدودیت‌های اقتصادی و مالی شاید برخی از مطالبات صنفی و حقوقی آنها باقی‌مانده باشد.

 صالح مقدم با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب کارانه و اضافه کار مبالغی را پرداخت کرده است، بیان کرد: در مقایسه با کل کشور وضعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ازموقعیت مناسبی برخوردار است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.