معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زیست بانک مغزی جهت انجام تحقیقات نوین در مورد بیماری‌های سیستم عصبی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شد.

راه اندازی زیست بانک مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر فریبرز ثمینی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به راه اندازی زیست بانک مغزی در در دپارتمان علوم اعصاب دانشکده پزشکی، گفت: با راه اندازی این بیو بانک اعصاب، امکان تحقیقات نوین برای متخصصین بیماری‌های سیستم عصبی به ویژه بیماری‌های پیشرونده و پیچیده فراهم شده است.

او افزود: این زیست بانک منظور فراهم کردن زمینه تحقیقات نوین برای متخصصین بیماری‌های سیستم عصبی به ویژه بیماری‌های پیشرونده و پیچیده مانند آلزایمر، پارکینسون، اسکیزوفرنی، صرع، ام اس و بیماری‌های ناشی از ضربات مغزی تاسیس شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: زیست بانک مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چهار بخش تحقیقات، آموزش، تولید سلول‌های بنیادی و همچنین فرآورده‌های سلول‌های بنیادی عصبی مانند نمونه‌های سرمی، مولکولی و بافتی، در راستای ارتقا و تولید علم نوین با انجام پژوهش‌های پایه‌ای و کاربردی ایفای نقش می‌کند و زیرساخت‌های لازم برای تامین منابع تحقیقات انسانی و خدمات سلول درمانی در زمینه بیماری‌های دستگاه عصبی را در استان و سپس در کشور توسعه می‌دهد.

ثمینی بیان کرد: نمونه‌های بیوپسی و اتوپسی، از بیماران در این مرکز جمع آوری و ضمن رعایت اصول اخلاق پزشکی در کمال دقت، نظارت و در دمای منفی ۸۰ درجه نگهداری می‌شود تا برای تحقیقات در حوزه بیماری‌های دستگاه عصبی در اختیار محققان قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.