رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از قدیمی‌ترین اسناد ثبت احوال خراسان و مشهد موجود در گنجینه رضوی، پژوهشگران را به تحقیق درباره اسناد این مرکز فراخواند.

ثبت تعدادی از اسناد آستان قدس رضوی در حافظه جهانی یونسکو

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجلال حسینی در مراسم رونمایی از قدیمی‌ترین اسناد ثبت احوال خراسان و مشهد موجود در مرکز اسناد آستان قدس، با بیان اینکه این مرکز بیش از 13 میلیون و 500 هزار برگ سند در موضوعات مختلف در اختیار دارد که بسیاری از آن‌ها منحصربه‌فرد است و بخشی نیز در حافظه جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، اظهار کرد: بسیاری از این اسناد نیاز به پژوهش دارد تا قدر و ارزش واقعی آن‌ها شناخته شود. وی با دعوت از پژوهشگران اعلام کرد: با توجه به اهداف ما برای احیای آنچه از قدیم برای ما مانده است، از پژوهشگران و ظرفیت‌های پژوهشی کشور برای تحقیق درباره این اسناد دعوت می‌کنم.

حسینی افزود: مرحله اول، صیانت از اسناد است که در این مرکز، به‌خوبی انجام گرفته و با شرایط ویژه در حفظ و نگهداری این آثار همت شده است. وی هم‌چنین از دیجیتال‌سازی و امکان دسترسی پژوهشگران به این اسناد از راه دور سخن گفت و در ادامه افزود: اگر سند یا نسخه ارزشمندی از تراث اسلامی‌ایرانی در شرایط نامناسب در منازل یا مراکز مختلف نگهداری می‌شود، مرکز اسناد آستان قدس رضوی آمادگی خود را برای هر نوع همکاری، جذب، صیانت و معرفی اثر اعلام می‌کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.