انجام پروژه متلب این روزها به یکی از دغدغه‌های شرکتهای فنی ومهندسی تبدیل شده است و این شرکتها تنها در فواصل زمانی کوتاهی فرصت دارند که این نرم‌افزار را با تمامی تولباکس‌ها و گزینه‌های مختلفش یاد بگیرند تا بتوانند پروژه متلب خود را به انجام رسانند.

کاربرد نرم افزاردر انجام پروژه «متلب»

این مشکل برای شرکت‌های فنی ومهندسی و صنعتی نیز وجود دارد که برای انجام پروژه متلب خود که نیاز به محاسبات و برنامه‌نویسی با این نرم‌افزار دارد، مجبور به عقد قرارداد و یا استخدام افراد مجرب و آشنا با نرم‌افزار تخصصی متلب هستند. اگر شما نیز دغدغه انجام پروژه متلب دارید، خواندن ادامه مطلب را از دست ندهید!

آشنایی اجمالی با نرم‌افزار «متلب»

در حالیکه امروزه شرکت‌های متخصص در زمینه انجام پروژه متلب وجود دارند که صنایع و شرکت‌های فنی و مهندسی و افرادی از قبیل دانشجو یا غیردانشجو می‌توانند در تمامی زمینه‌ها و رشته‌های مورد نیاز، از تخصص این شرکت‌ها بصورت پروژه‌ای و فریلنسری برای انجام پروژه متلب استفاده کنند که در اینصورت می‌توانند صرفه‌جویی زیادی در زمینه وقت و هزینه داشته ‌باشند و پروژه متلب خود را بدست متخصصان این نرم‌افزار انجام و با کیفیت بالا دریافت کنند.

بهتر است در ابتدای این متن آشنایی اجمالی با نرم‌افزار "متلب" داشته باشیم، تا بیشتر با توانایی‌ها و استفاده‌هایی که از این نرم‌افزار می‌شود، آشنا شویم:

کلیو مولر (Cleve Moler) رئیس بخش علوم کامپیوتر در دانشگاه نیومکزیکو آمریکا بود که در اواخر دهه هفتاد میلادی جهت دسترسی راحت‌تر دانشجویانش به LINPACK و EISPACK بدون نیاز به یادگیری زبان فُرترن، برنامه‌ی متلب را نوشت و اولین پروژه متلب وی، یک محاسبه‌گر ماتریس بود.

این برنامه به سرعت در دیگر دانشگاه‌ها نیز مورد استفاده قرار گرفت و مخاطبان زیادی در جامعه ریاضی کاربردی پیدا کرد و مولر در سال ۱۹۸۴ با کمک مهندس جک لیتل، شرکت MathWorks را تأسیس و اولین نسخه رسمی نرم‌افزار MATLAB را در این سال منتشر کردند.

نرم‌افزار متلب (MATLAB)، یک زبان برنامه‌نویسی از نوع نسل چهارم است که برای انجام محاسبات عددی و شکلی بکارگیری می‌گردد و برای انجام پروژه متلب باید با محیط این نرم‌افزار و زبان برنامه‌نویسی‌اش آشنا بود.

این نرم‌افزار برای انجام پروژه متلب، دارای ابزارهای مختلفی برای رشته‌های گوناگون دانشگاهی مانند: مکانیک، عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و... می‌باشد و همچنین نرم‌افزاری است که برای محاسباتش رویکردی ماتریس محور دارد و نام این نرم افزار نیز از کوتاه شده‌ی عبارت ""matrix laboratory (آزمایشگاه ماتریس) تشکیل شده است.

همانطور که گفته شد پروژه متلب به صورت ماتریس است و این نرم‌افزار تمام داده‌ها را در قالب ماتریس ذخیره می‌کند، یعنی حتی تصویرهای پروژه متلب بصورت ماتریس سه بعدی ذخیره می‌گردد که دو بُعد آن برای تعیین مختصات و بُعد سوم آن نیز برای تعیین رنگ می‌باشد.

برنامه‌نویس برای استفاده از نرم‌افزار متلب دستش باز است و علاوه بر توابع زیادی که این نرم‌افزار دارد، خود برنامه‌نویس نیز در حین انجام پروژه متلب می‌تواند توابع جدیدی در نرم‌افزار تعریف کند، و همچنین ساخت رابط گرافیکی هم در پروژه متلب امکان‌پذیر است.

انجام پروژه متلب توسط نرم‌افزاری پیشرفته کدنویسی می‌شود؛ زیرا نرم‌افزار متلب دارای محیطی است که قادر به ردیابی خطاهای کدنویسی و تکمیل خودکار دستورات می‌باشد و نیز برای تکمیل کدها، پیشنهاداتی را هم مطرح می‌کند.

کاربرد نرم افزار متلب در انجام پروژه دانشجویی

نرم‌افزار متلب کاربرد زیادی در انجام پروژه نرم افزاری و صنایع مختلفی که با محاسبات و تجزیه‌وتحلیل مواجه‌اند، دارد و در عصر حاضر که اطلاعات و آمار نقش خیلی مهمی در پیشبرد اهداف سازمان‌ها ایفا می‌کنند، تعریف پروژه متلب و استفاده از این نرم‌افزار در بسیاری از سازمان‌ها و صنایع بیش از پیش پررنگ و ضروری شده است.

نرم‌افزارهایی نظیر متلب، با سرعت و دقت فوق‌العاده بالای خود می‌توانند مسائل بسیار پیچیدی علمی را به وسیله‌ی زبان رایانه حل کنند و در واقع انجام پروژه متلب جلوی اتلاف وقت بسیار زیاد مهندسین و متخصصین علوم را می‌گیرد و سرعت و دقت محاسبات پروژه‌ها را به طرز شگفت‌آوری افزایش می‌دهد.

یکی از پرکاربردترین بخش‌های این نرم‌افزار، شبیه سازی و تحلیل مدل است، و ابزار شبیه سازی با متلب توسط گزینه Simulink در بخش جعبه‌ی ابزار این نرم‌افزار در دسترس است.

با استفاده از این ابزار در انجام پروژه متلب می‌توان بدون ساختن یک سیستم، رفتار آن را تحلیل نمود و توسط شبیه سازی با متلب ، می‌توان جلوی صرف وقت و هزینه‌ی زیادی را برای ساخت و آزمایش پروژه‌های موردنظر گرفت که این موضوع طرفداران زیادی در صنایع مختلف محاسباتی دارد.

این امکان را برای کاربر ایجاد می‌کند که عکس‌العمل یک سیستم را با تغییر پارامترهای ورودی نیز به خوبی بشناسد و در صرف هزینه برای ساخت سیستم در حالت‌های مختلف، صرفه‌جویی چشم‌گیری انجام می‌دهد.

بخش شبیه سازی با متلب بصورت کتابخانه‌ای در این نرم‌افزار دیده شده است و بخش سیمیولینک را نمی‌توان بصورت جداگانه اجرا نمود و می‌بایست این شبیه سازی در بستر نرم‌افزار متلب اجرا گردد و از شبیه سازی با متلب نیز می‌توان، برای شبیه سازی سیستم‌های دینامیکی، می‌توان از آن استفاده کرد و بوسیله‌ی آن، هم می‌شود برنامه‌ی ساده تولید نمود و هم برنامه‌ی پیچیده ساخت.

همانطور که پیش از این نیز بیان گردید؛ در انجام پروژه متلب از بخش‌های گرافیکی نیز بهره برد و این نرم‌افزار دارای دستورات پیچیده‌ای است که می‌تواند به داده‌های دوبعدی و سه‌بعدی تجسم بخشد و تصاویر، گرافیک و حتی انیمیشن را بصورت تجسمی نشان دهد.

و علاوه بر دستورات پیچیده برای شبیه سازی با متلب، دستورات سطح پایین نیز وجود دارد و می‌توان از طریق آن‌ها ظاهر گرافیکی برنامه‌ها را بصورت سفارشی طراحی نمود.

مهم‌ترین مزایای نرم افزار متلب چیست؟

نرم‌افزار متلب دارای مزایای زیادی می‌باشد و یکی از مهم‌ترین مزایای این نرم‌افزار این است که دارای زبانی جهت تفسیر بوده و برنامه‌ها در این نرم‌افزار به‌راحتی نوشته، ویرایش و ایجاد می‌گردند و همچنین توسعه‌ی پروژه متلب نیز براحتی در بستر این نرم‌افزار امکان‌پذیر است.

از مزایای دیگر نرم‌افزار متلب، این است که توسط اغلب رایانه‌ها با سیستم‌عامل‌های مختلف، نظیر: ویندوز، لینوکس و مکینتاش قابل اجراست و پشتیبانی می‌گردد و برنامه‌نویس برای انجام پروژه متلب دغدغه‌ی تهیه سیستم‌عامل خاصی را ندارد و به‎راحتی از آن در سیستم‌های مختلف با سیستم‌عامل‌های متفاوت می‌توان استفاده نمود.

متلب دارای کتابخانه گسترده‌ی توابع از پیش تعریف‌شده می‌باشد که از طریق آن‌ها بسیاری از درخواست‌ها را می‌توان پاسخ گفت و نیاز نیست که کاربر برای هر پروژه‌ای، تابع مخصوصی تعریف کنند و در انجام پروژه متلب، برای بسیاری از تحلیل‌ها می‌توان از کتابخانه‌ی وسیع این نرم‌افزار استفاده نمود.

برای استفاده‌ی کاربران عادی از یک نرم‌افزار پیچیده، نیاز به یک واسط گرافیکی ساده برای آن‌ها داریم که کاربر بتواند به راحتی و بدون اطلاع از تجزیه و تحلیل‌های پیچیده‌ی نرم‌افزار، از آن استفاده و پاسخ خود را دریافت کند.

یکی از مزیت‌های دیگر این نرم‌افزار این‌ست که کدنویس در انجام پروژه متلب می‌تواند با استفاده از ابزارهای آن، یک واسط گرافیکی واضح و ساده برای استفاده‌ی کاربرای عادی از نرم‌افزارش طراحی کند تا افراد بی‌تجربه و ناآشنا به فضای برنامه‌نویسی نیز بتوانند به سادگی از نرم‌افزار توسعه یافته‌ی او، استفاده کنند.

و یکی از بهترین مزیت‌های این نرم‌افزار، مدل سازی و شبیه سازی با متلب است و در آن، تقریباً همه‌ی طرح‌ها را می‌توان به مدل تبدیل نمود و به طیف وسیعی از نیازها در این بخش پاسخ می‌دهد.

برای انجام پروژه‌های دانشگاهی متلب به کجا مراجعه کنیم؟

چنانچه برای انجام پروژه‌های دانشگاهی یا کاری خود نیاز به استفاده از نرم‌افزار متلب دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به سایت متلبی با آدرس اینترنتی matlabi.ir مراجعه کنید. خدمات برون سپاری پروژه های متلب با متلبی دارای کیفیت و پشتیبانی فوق العاده می باشد که آموزش محور بودن آن بسیار مفید و کمک کننده است.

فروشگاه متلبی یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های فروش پروژه‌های آماده متلب، آموزش شبیه سازی با متلب به همراه فایل‌های کمک‌آموزشی و... با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب می‌باشد.

علاوه بر فروش پروژه‌ها و آموزش‌های مربوط به نرم‌افزار متلب در فروشگاه متلبی، این سایت آمادگی دارد تا پروژه‌های دانشجویی و کاری و همچنین شبیه سازی با متلب را نیز با استفاده از کادری متخصص و مجرب در تمامی رشته‌ها و با بهترین‌کیفیت و ارزان‌ترین‌قیمت، بصورت تضمینی به انجام رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.