یک پایگاه خبری آمریکایی به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی خبر داد که مقامات تل‌آویو در سفر اخیر رئیس ستاد کارکنان ارتش آمریکا به قدس اشغالی، دیدگاهشان راجع به رویکرد دولت آتی آمریکا نسبت به ایران را با او در میان گذاشته‌اند تا به دولت جو بایدن منتقل شود.

پیامی که تل اویو توسط یک ژنرال آمریکایی به بایدن داد

قدس آنلاین: به گزارش پایگاه خبری اکسیوس، مقامات ارشد رژیم صهیونیستی گفته‌اند که این رژیم در سفر اخیر مارک میلی رئیس ستاد مشترک کارکنان ارتش آمریکا به قدس اشغالی پیام‌های متعددی درباره ایران و دیگر رخ دادهای منطقه به دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا، دولت آتی آمریکا منتقل کرده است.
رژیم صهیونیستی بسیار نگران برنامه‌های بایدن درباره ایران و توافق هسته‌ای است اما هنوز ارتباط مستقیمی با دولت آتی آمریکا برقرار نکرده است. میلی یک پل ارتباطی بالقوه به دولت بایدن است چرا که انتظار می‌رود او پس از نقل و انتقالات قدرت هم پابرجا باشد. 
یک مقام رژیم صهیونیستی مطرح کرد: ما می‌خواستیم دیدگاهمان را درباره ایران از طریق کسی به اطلاع دولت جدید برسانیم که وقتی بایدن  روی کار بیاید هم از جایگاهی برخوردار خواهد بود و نقشی مهم در تجدید نظر سیاسی که رخ می‌دهد،  خواهد داشت. 
این مقام آمریکایی روز پنج شنبه پس از سفر به پایخت کشورهای متعدد عربی به قدس اشغالی رسید. این سومین سفر  میلی به منطقه در سال جاری است و در بحبوحه ترس از تلافی ایران به خاطر ترور شهید مسحن فخری زاده انجام شد. 

او با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بنی گانتز وزیر جنگ و آویو کوچاوی رئیس ستاد کارکنان ارتش این رژیم دیدار کرد. 
مقامات صهیونیستی که در مذاکرات با میلی شرکت کرده بودند،  گفتند که پیام اصلی این رژیم این بود که بایدن نباید به توافق هسته ای بازگردد بلکه در عوض باید از این واقعیت که ایران در «موقعیتی ضعیف» قرار دارد بهره ببرد. 
مقامات صهیونیست استدلال کردند که اگر بایدن از اهرم فشاری که آمریکا از طریق تحریم های کارزار  «فشار حداکثری» اش به دست آورده است، استفاده نکند، برایش غیر ممکن خواهد بود که بعدا به توافقی بهتر برسد.

یک مقام صهیونیست گفت: ما تاکید کردیم که نقطه شروع هر مذاکره ای با ایران برای آمریکا،  امروز بسیار بهتر از  سال ۲۰۱۳ است. چیزی که اکنون مورد نیاز است،  سختگیری برای رسیدن به توافقی بهتر است. 
طبق گفته یک مقام صهیونیست دیگر،  میلی روشن کرد که هنوز فرصتی برای گفت و گو با اعضای دولت بایدن پیدا نکرده است اما گفت که تیم امنیت ملی بایدن رویکردی طرفدار تعامل با ایران دارد. 
یک مقام صهیونیست اظهار کرد که میلی حتی به جان کری و سوزان رایس برخلاف نقش هایشان که هیچ ارتباطی به ایران ندارد(کرب با عنوان مقام ارشد دولت بایدن در زمینه تغییرات آب و هوایی و رایس به عنوان رئیس شوزای سیاست داخلی آمریکا در دولت بایدن) از بین کسانی که می توانند تاثیری بر تفکر دولت بایدن درباره ایران داشته باشند. 
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.