اداره کل هواشناسی خراسان رضوی طی اطلاعیه‌ای شروع بارش‌ها را از بعدازظهر پنجشنبه و هشدار سطح نارنجی برای روزهای آینده را پیش‌بینی کرد.

بارش‌ها در خراسان رضوی از بعدازظهر پنجشنبه آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی طی اطلاعیه‌ای شروع بارش‌ها را از بعدازظهر پنجشنبه و هشدار سطح نارنجی برای روزهای آینده را پیش‌بینی کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«با توجه به نفوذ سامانه ناپایدار و بارشی به نواحی شمال‌شرق کشور از جمله استان خراسان رضوی، هشدار شماره ۳۹ مورخ  ۹۹/۱۰/۰۳ (سطح نارنجی) مرکز پیش‌بینی این اداره کل در خصوص نحوه تأثیر سامانه مذکور در نواحی مختلف استان تقدیم حضور می‌شود.

- توصیف ناپایداری مورد انتظار:

شروع بارش از بعدازظهر پنجشنبه ۹۹/۱۰/۰۴ که بیشترین حجم بارش برای روزهای جمعه(۹۹/۱۰/۰۵) و شنبه(۹۹/۱۰/۰۶) پیش‌بینی شده است.

با توجه به حجم بارش‌ها ‌در استان ایجاد رواناب و آبگرفتگی در نواحی مستعد بویژه نیمه جنوبی استان وجود دارد.

با توجه به کاهش محسوس دما(بین ۸ تا ۱۰ درجه سلسیوس)، بارش از عصر روز جمعه ۹۹/۱۰/۰۵ در اکثر نقاط استان به بارش برف تبدیل خواهد شد.

وزش باد شدید(پنجشنبه و جمعه در غالب نقاط استان و شنبه در نوار شرقی ).

- منطقه اثر: به‌تناوب در غالب نقاط استان

- اثرات مخاطره: طی روز پنجشنبه ۹۹/۱۰/۰۴ تا ظهر جمعه ۹۹/۱۰/۰۵ در نیمه جنوبی استان بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلاب پیش‌بینی می‌شود.

- طی فعالیت سامانه در غالب نقاط استان کاهش محسوس دما(در نواحی سردسیر حداقل شبانه به کمتر از ۱۰ درجه زیر صفر)، یخبندان و لغزندگی معابر و محورها، افزایش شدت وزش باد، کولاک برف، تشکیل مه، کاهش میدان دید، اختلال در سیستم حمل‌ونقل استان حادث می‌شود.

- زمان شروع: از عصر پنجشنبه ۹۹/۱۰/۰۴        

- زمان پایان: خروج هسته بارشی سیستم اوایل وقت یکشنبه ۹۹/۱۰/۰۷ و ماندگاری هوای سرد تا اواخر هفته آتی.

- توصیه: عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و خودداری از صعود به ارتفاعات، تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و مراکزی که تولیدات آن‌ها نسبت به تغییرات دمایی آسیب پذیرند، همچنین به همراه داشتن تجهیزات زمستانی.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.