مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی جاری ۱۴ هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع مستعد این شهرستان زیرکشت پاییزه گندم آبی و دیم، کلزا و جو آبی و دیم رفته است.

۱۴ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین زراعی در تایباد زیرکشت پاییزه رفت

به گزارش قدس آنلاین، محمد میری با بیان اینکه کشت غلات در این منطقه پایان یافته است افزود: پاییز امسال گندم در ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع آبی و سه هزار هکتار از مزارع دیم این شهرستان کشت شده است.

وی با بیان اینکه عملیات کشت محصول جو در مزارع تایباد در مراحل پایانی است ادامه داد: امسال تاکنون کشت جو در ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار مزارع آبی و ۲ هزار هکتار مزارع دیم این شهرستان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد به کشت کلزا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری ۴۹۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته که نسبت به سال زراعی گذشته ۲ برابر شده و ۱۰۰ درصد این محصول به روش مکانیزه کشت شده است.

وی افزود: با توجه به بارندگی های پاییز امسال روند کشت محصولات پاییزه در تایباد مطلوب بوده است.

میری ادامه داد: تابستان امسال ۳۵ هزار تن گندم، ۱۹ هزار تن جو و ۳۳۰ تن کلزا در این شهرستان تولید شد.

وی گفت: در سال زراعی جاری برای حمایت از کشاورزان این شهرستان بیش از هزار و ۶۲۵ تن انواع بذر غلات گواهی شده بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین از توزیع  ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود بین کشاورزان این شهرستان خبر داد.

تایباد ۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می شود.

۸۵ درصد جمعیت این شهرستان در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.