مدیر شرکت برق تربت‌حیدریه گفت: امسال افزون بر هشت هزار متر کابل مسی برق به ارزش پنج هزار میلیارد ریال از مسیر شبکه انتقال نیرو در این شهرستان به سرقت رفته‌ که نسبت به پارسال افزایش یافته است.

سرقت کابل برق در تربت‌حیدریه افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد روحی ‌تربتی بیشترین سرقت کابل را مربوط به بخش رخ این شهرستان ذکر و بیان کرد: بعد از آن بیشترین میزان سرقت مربوط به حاشیه شهر تربت‌حیدریه است.
وی افزود: علاوه بر سرقت کابل برق، شاهد سرقت ترانس‌های برق چاه‌های کشاورزی در بخش رخ هستیم که به مشکل حادی تبدیل شده ‌است.

مدیر شرکت برق تربت‌حیدریه همچنین به طلب این شرکت بابت خدمات آن اشاره کرد و ادامه داد: بیشترین میزان طلب این شرکت از شرکت آب و فاضلاب این شهرستان به میزان ۵۰ میلیارد ریال و پس از آن شرکت مخابرات این شهرستان به مبلغ پنج میلیارد ریال است.
وی گفت: پارسال مصرف برق هفت هزار مشترک خانگی که در ردیف مشترکان کم مصرف قرار داشتند، حدود ۱۰ میلیارد ریال بود و با توجه به اینکه مبنای محاسبه مدت یک ساله می‌باشد،  این مشترکان مشمول صددرصد بخشودگی قرار دارند و از ابتدای دی ما امسال این بخشودگی برایشان اعمال می‌شود.
روحی تربتی افزود: ضریب نفوذ برق در این شهرستان صددرصد و تعداد مشترکان نیز ۱۰۷ هزار مشترک است.

وی ادامه داد: هزار مشترک از این تعداد مربوط به بخش کشاورزی است که با وجود تعداد کم بیش از ۵۰ درصد مصرف برق شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر شرکت برق تربت‌حیدریه تعداد مشترکان خانگی این شهرستان را حدود  ۸۰ هزار مشترک و تعداد مشترکان تجاری را حدود ۱۳ هزار مشترک و بقیه را مشترکان بخش‌های اداری، عمومی و صنعتی ذکر کرد.

وی گفت: طول خطوط انتقال برق منطقه نیز سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر شامل شبکه فشار متوسط و ضعیف با ۲ هزار پست هوایی است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.  ۷۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

شهر ۱۲۰ هزار نفری تربت‌حیدریه با وسعت ۵۳ کیلومترمربع چهارمین شهر پرجمعیت استان خراسان رضوی بعد از مشهد، سبزوار و نیشابور است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.