رییس اداره راه و شهرسازی گناباد و بجستان گفت: از مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت نام کننده طرح مسکن ملی در این شهرستانهای جنوب خراسان رضوی تاکنون ۵۲۱ نفر از مزایای آن بهره‌مند شده‌اند.

۵۲۱ نفر در جنوب خراسان رضوی از مزایای طرح مسکن ملی بهره‌مند شدند

به گزارش قدس آنلاین، حسین ناطق جنت‌آبادی افزود: از مجموع ثبت نام شوندگان این طرح در شهرستانهای گناباد و بجستان هزار و ۵۷۹ نفر دارای شرایط کامل بودند که از این تعداد ۵۲۱ نفر تاکنون تسهیلات مربوط را دریافت کرده‌اند.  

وی ادامه داد: به هر فرد متقاضی مسکن ملی در شهرستانها در مرحله تخصیص پروژه یک میلیارد ریال تسهیلات ۱۸ درصد با بازپرداخت ۱۲ ساله داده می شود.

رییس راه و شهرسازی گناباد و بجستان گفت: اگر افراد متقاضی پس از تعیین تخصیص پروژه از مکان تعیین و تخصیصی رضایت نداشته باشند می توانند با مراجعه به اداره راه وشهرسازی و تکمیل فرم مربوطه نسبت به تغییر مکان و تخصیص مکان مورد نظر خود اقدام کنند.

وی همچنین بخشی از مشکل مسکن و افزایش قیمت آن را در گناباد ناشی از نبود طرح تفصیلی ذکر و بیان کرد: طرح تفصیلی فعلی این شهر قدیمی و از سال ۱۳۸۵ تصویب شده و با گذشت ۱۴ سال طرح جدید جایگزین آن نشده است و پیگیری این مساله در دستور کار اداره راه و شهرسازی قرار دارد.

شهر هزار و ۸۰۰ هکتاری گناباد، ۴۵ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.

مسوول واحد شهرسازی و معماری شهرداری گناباد هم پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: به تاخیر افتادن تصویب طرح تفصیلی جدید این شهر مشکلاتی برای شهرداری و شهروندان ایجاد کرده است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

سعید خواجه افزود: طرح جامع تفصیلی گناباد از سال ۱۳۷۹ مطرح بوده و از سال ۱۳۸۵ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسیده و از سال ۱۳۸۶ برای اجرا ابلاغ شده است ولی با گذشت حدود ۱۴ سال با مشکلات متعدد در روند اجرا مواجه بوده در حالی که مدت اجرای طرحهای تفصیلی ۱۰ سال است.

وی ادامه داد: در نتیجه این امر شهر گناباد با تنگناهای بسیار از نظر توسعه شهری و مشکلات در اجرای طرحهای عمران شهری مواجه شده است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.  این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و کاخک،  سه شهر شامل گناباد، بیدخت و کاخک و ۱۰۶ روستا است. ۳۴ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

مرکز شهرستان ۳۱ هزار نفری بجستان نیز در ۲۸۹ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. بجستان مرکب از ۲ بخش مرکزی و یونسی دارای ۴۹ رستا است و ۱۶ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.