رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش برای 26 نفر از جمله دو مشاور سابق خود و همچنین پدر دامادش حکم عفو صادر کرد.

بخشش مجرمان وفادار؛ عفو ترامپ برای 26 نفر دیگر؛ پدر کوشنر عفو شد

قدس آنلاین: رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه شب به وقت محلی (بامداد پنجشنبه به وقت تهران) حکم عفو ۲۶ نفر را از جمله برای «راجر استون» مشاور پیشین خود، «پائول منافورت» رئیس پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ و «چارلز کوشنر» پدر دامادش «جرد کوشنر»، صادر کرد.

در حالیکه دوران ریاست‌جمهوری ترامپ روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، وی برای بخشش مجرمانی که به وی وفادار هستند یا ارتباط نزدیکی به خانواده وی دارند، بشدت در تلاش است.

طبق گزارش بلومبرگ، در حالیکه تمامی رؤسای جمهور آمریکا در پایان دوران ریاست‌جمهوری خود، یک‌سری حکم‌های عفو جنجال برانگیز صادر می‌کنند اما ترامپ در مقایسه با دیگر رؤسای جمهور آمریکا با سرعت عمل بیشتری اقدام به این کار کرده است و از این قدرت برای آزاد کردن دوستان و نزدیکان خود در حال سوء استفاده است.

«رابرت مولر» بازرس ویژه پیشین دادگستری ایالات متحده حدود دو سال پیش استون را به اتهام کارشکنی در راه قانون، اثرگذاری بر شهادت افراد و ارائه اظهارات کذب به مأموران قانون بازداشت کرد.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که ترامپ پیش از این نیز مجازات راجر استون را کاهش داده بود.

منافورت نیز بیش از یک سال پیش به اتهام فرار مالیاتی و تخلفات بانکی در دادگاهی در آمریکا به چهار سال حبس محکوم شد.

از طرف دیگر، گزارش‌ها حاکی از آن است که چارلز کوشنر در سال ۲۰۰۴ به اتهام فرار مالیاتی و دستکاری در اظهارات شاهدان به دو سال حبس محکوم شد که تنها ۱۴ ماه از حبس خود را گذراند.

طبق گزارش بلومبرگ، صدور احکام عفو مجرمان موجی از انتقادات هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات را برانگیخته است به طوریکه سناتور «بن ساس» جمهوری‌خواه ایالت نبراسکا که برخی اوقات با سیاست‌های ترامپ مخالف است، با صدور بیانیه‌ای کوتاه در این خصوص گفت: «این اقدام از اساس اشتباه است».

این خبر در حالی منتشر شده است که یک روز قبل از آن، رئیس جمهور آمریکا بامداد روز چهارشنبه دستور عفو ۱۵ نفر از جمله چند فرد نزدیک به حزب جمهوری‌خواه و چهار نظامی آمریکایی را که به دلیل کشتار شهروندان غیرنظامی عراقی محکوم شده بودند صادر کرده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا اواخر ماه گذشته، «مایکل فلین» اولین مشاور امنیت ملی خود را نیز عفو کرده بود.

فلین، ژنرال بازنشسته ارتش در سال ۲۰۱۷ به دروغگویی به اف‌بی‌آی درباره تعاملات خود با سفیر روسیه در آمریکا در هفته‌های قبل از روی کار آمدن ترامپ، اعتراف کرد. او از آن زمان تلاش کرده از خود رفع اتهام کند و گفته دادستان‌ها حقوق او را نقض کردند و او را برای بیان این اعتراف فریب دادند.

او یکی از چند دستیار ترامپ بود که پای آنها به تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا برای تقویت نامزدی ترامپ کشیده شد. مایکل فلین در آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ تنها ۲۴ روز مشاور امنیت ملی او بود و بعد از آن اخراج شد.

روزنامه «نیویورک تایمز» پیش‌تر گزارش کرده است، ترامپ اعضای خانواده‌اش را از بیم هدف قرار گرفتن از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا در لیست عفو خود قرار داده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.