رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی از برگزاری دوره آموزشی «سبک زندگی، بحران جمعیتی کشور و سهم مبلغان در آن» به صورت مجازی در روزهای دهه فاطمیه خبر داد.

اعزام «خواهران مبلغه» به مجالس خانگی در مشهد

فاطمه دژبرد» در گفت‌وگو با خبرنگار قدس با اعلام این خبر گفت: به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی برگزاری دوره آموزشی «سبک زندگی، بحران جمعیتی کشور و سهم مبلغان در آن» به صورت مجازی آغاز شد. این مقام مسئول با اشاره به خطرات گوناگون و مختلف کاهش جمعیت اظهار کرد: مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با هدف توانمندسازی مبلغین خواهر در حوزه دانش جمعیت دوره آموزشی «سبک زندگی، بحران جمعیت و نقش مبلغان در مواجهه با آن» را طراحی کرده است. 

همکاری آستان قدس و دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

دژبرد درباره اجرای این طرح بیان کرد: این طرح با مشارکت و همکاری صمیمانه واحد مبلغین خواهر دفتر تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی طراحی شده است و در سال گذشته نیز با نزدیک شدن به شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) یک دوره تخصصی معرفتی- بصیرتی در این زمینه برگزار شد.وی ادامه داد: این دوره (در سال گذشته) ویژه استادان، مربیان فرهنگی مدارس علمیه و مسئولان محافل خانگی خواهران بوده و با هدف ارتقای سطح کیفی استادان و مربیان فرهنگی و با مشارکت معاونت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان و سازمان بسیج مداحان و با سرفصل‌های «نقش مدیریت اقتصادی و فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س)، بررسی ابعاد شخصیت عرفانی حضرت صدیقه کبری(س)، بررسی ظرفیت‌های فرهنگی تربیتی در جلسات و محافل عمومی و... » برگزار شد و دوره دیگری با عنوان معاصرسازی سبک زندگی فاطمی نیز با همکاری دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات اجرایی شد که در آن دوره به مبحث جمعیت در راستای توانمندسازی مبلغین برای پاسخگویی به شبهات فرزندآوری پرداخته شد.

حضور بیش از ۱۰۰ خواهر مبلغه مشهدی در این طرح

این مقام مسئول افزود: در دوره پیش رو، بخشی از آموزش‌ها با بهره‌گیری از برنامه‌های ضبط شده در رسانه ملی بوده که با حضور حجج اسلام محسن عباسی ولدی، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، محمدمسلم وافی یزدی، دکتر مریم اردبیلی و دکتر صالح قاسمی ارائه شده است و این موضوع را از زوایای مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی مورد بررسی قرار داده‌اند.

دژبرد یادآور شد: شرکت‌کنندگان در این دوره، ضمن استفاده از مباحثی مانند بررسی دیدگاه‌های موافقان و مخالفان در زمینه تغییرات سبک زندگی، مباحث خانواده و فرزندآوری، بررسی آیات و روایات در این حیطه، بیان آثار دنیوی و اخروی فرزندآوری، تحلیل آماری بحث اقتصاد و جمعیت، توانایی پاسخگویی به شبهات این موضوع را پیدا می‌کنند.

به گفته رئیس مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی این طرح ویژه شهر مقدس مشهد برنامه‌ریزی شده است و بیش از ۱۰۰ نفر از خواهران مبلغه در این دوره آموزشی نام‌نویسی کرده‌اند و در پایان دوره، آزمونی از مبلغین به عمل آمده و گواهی حضور در دوره نیز به آنان داده می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همچون سال‌های گذشته، مبلغان پس از گذراندن این دوره آموزشی در دهه فاطمیه به جلسات خانگی و محافل بانوان مشهدی اعزام خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.