معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری ‌شده در استان خراسان رضوی نسبت به ابتدای آذر ماه حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است.

تعداد بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی ۷۰ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان اول افزود: شاهد روند نزولی تعداد مبتلایان،  بستری‌شدگان و فوتی‌های ناشی از کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دیگر شهرستانهای استان خراسان رضوی هستیم.

وی ادامه داد: موج سوم شیوع کرونا در استان خراسان رضوی در ابتدای آذر ماه امسال به اوج خود رسید که با اجرای محدودیت‌های کرونایی و رعایت بیشتر موازین و پروتکل‌های بهداشتی اکنون روند نزولی یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون ۷۶۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند که ۵۲۳ نفر از این تعداد مربوط به مناطق زیرپوشش این دانشگاه در مشهد و ۱۳ شهرستان دیگر استان بوده و مابقی مربوط به شهرستانهای زیرپوشش دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور می‌باشند.

وی تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستانهای خراسان رضوی طی هفته چهارم آبان ماه و ابتدای آذر ماه امسال را حدود ۲ هزار و ۱۳۰ نفر عنوان کرد.

دکتر قلیان اول افزود: هم‌اکنون تعداد بستری شدگان با علائم حاد تنفسی در این استان بطور متوسط روزانه ۱۵۲ نفر است که همه آنها ممکن است کرونا نداشته باشند و تشخیص قطعی آن پس از  انجام آزمایشهای مربوطه مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به منزله تمام شدن این بیماری و نبود این ویروس در جامعه نیست، چرا که اگر غفلت کنیم و محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیریم، خطر ورود به موج چهارم شیوع این ویروس وجود دارد.  

۸۰ درصد جمعیت استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه جمعیت این استان در  دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شود.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که با فوت ۱۵۳ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و ۱۵۶ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۹۱۴ هزار و ۱۹۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.