رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۷۳۳ نیروی راهدار زمستانی در جاده‌های استان فعالیت دارند که با توجه به حجم کار نیازمند همین تعداد نیرو برای رسیدن به وضعیت مطلوب هستیم.

خراسان رضوی با کمبود نیروی راهدار مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، علی رجایی افزود: با اجرای طرح راهداری زمستانی از ۱۵ آذر، این تعداد نیرو به عنوان راهدار، کارگر راهداری و راننده در قالب ۷۲ گروه در ۷۲ نقطه از راه‌های استان مستقر شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حضور این نیروها به صورت یک نوبته است با بروز یکباره بارش برف همه نیروها ممکن است طی چند روز درگیر برف روبی و شن و نمک پاشی شوند که این شیوه فعالیت موجب خستگی راهداران زمستانی می‌شود لذا لازم است حدود ۷۰۰ نفر دیگر به این تعداد افزوده شوند تا به صورت دو نوبته در جاده های استان مستقر شوند.

رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در عملیات راهداری زمستانی امسال ۵۳۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین به کار گرفته شده‌اند که ۱۶۰ دستگاه خودرو نمک پاش و برف روب و ۱۰۲ دستگاه گریدر، بیشترین سهم را در این فهرست دارند.

وی افزود: با توجه به کارکرد قابل توجه دستگاه های "برف خور" در بارشهای سنگین برف، این اداره سه دستگاه برف خور در اختیار دارد.

رجایی با بیان اینکه طرح راهداری زمستانی ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ به پایان می رسد ادامه داد: ۶۳ دستگاه لودر معمولی، ۳۵ دستگاه بولدوزر، ۲۳ تراکتور برف روب، ۷۸ دستگاه خودرو سبک کمک دار راهداری و بیش از ۷۰ دستگاه خودرو تدارکاتی از جمله ماشین آلات موجود در عملیات راهداری زمستانی امسال است.

۵۱ گردنه در راههای شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ مقطع کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این راه‌ها وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.