مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه فردا پنجم دی ماه در سطح ۲۲ پایگاه از مجموع ۵۳ پایگاه نماز جمعه این استان اقامه خواهد شد.

نمازجمعه فردا در ۲۲ پایگاه خراسان رضوی اقامه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدحسین ایزدی افزود: پایگاههای شهرهای کلات، زاوین، درگز، چناران، گلبهار، گلمکان، فیروزه، خوشاب، جوین حکم‌آباد، جغتای، هلالی، داورزن، تربت‌جام، صالح‌آباد، نصرآباد، تایباد، خواف، باخرز، فریمان، دولت‌آباد و مه‌ولات فردا پذیرای نمازگزاران جمعه در این مناطق هستند.  

وی ادامه داد: جمعه هفته پیش ۲۸ آذر ماه آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در ۲۰ پایگاه خراسان رضوی اقامه شد.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: این در حالی است که آیین نماز جمعه روزهای ۳۰ آبان و هفتم، چهاردهم و بیست و یکم آذر ماه بخاطر شرایط ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در هیچیک از پایگاههای این استان برپا نشده بود.  

وی افزود: ۱۷ شهر روز دوم و ۲۲ شهر روزهای نهم، شانزدهم و بیست و یکم آبان ماه گذشته در خراسان رضوی آیین عبدای و سیاسی نماز جمعه را برگزار کردند.  

حجت‌الاسلام ایزدی گفت: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در پایگاههای مجاز این استان با کمترین زمان ممکن همراه با تب‌سنجی عمومی در مبادی ورودی محل برپایی آن، رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی بین نمازگزاران و صفوف آنها برگزار می‌شود.

در پی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا نمازجمعه در خراسان رضوی از نهم اسفند ماه پارسال بطور موقت تعطیل شد و به مدت سه ماه در هیچیک از ۵۳ پایگاه این استان اقامه نشد.  

برگزاری نمازجمعه از ۱۷ اردیبهشت ماه امسال در پی مهار نسبی شیوع ویروس کرونا و روند بهبود شرایط، به تدریج در نقاط مختلف خراسان رضوی از سر گرفته شد اما بار دیگر از چهار هفته پیش اقامه آن بخاطر اعلام وضعیت قرمز کرونایی در شهرهای مختلف این استان لغو شده بود.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۱۷۷ هزار و چهار نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۴ هزار و ۱۵۶ نفر را در کشورمان گرفته است.  همچنین تاکنون ۹۱۴ هزار و ۱۹۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۷۷ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۱۵۲ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۷۲۶ هزار و ۵۲۲ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.  ۵۵ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۶۴۳ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۱۸ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۶۲۸ بیمار کووید ۱۹ و ۳۳۰ هزار و ۸۲۴ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.  

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.