سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم با بیان اینکه اولویت اول رفع تحریم هاست نه تصویب FATF، گفت: مسئولان نباید تهیه واکسن, تامین کالاهای اساسی و ... را به FATF گره بزنند و بهره‌برداری سیاسی کنند.

 نباید همه مسائل را به FATF گره زد/اولویت رفع تحریم‌هاست نه تصویب FATF

قدس آنلاین؛ سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم ، با اشاره به اخبار منتشر شده پیرامون بررسی مجدد گروه ویژه اقدام مالی   «FATF» گفت: همه ما میدانیم که FATF مقررات مالی است که کشورها در صورت داشتن مراودات مالی بین المللی، باید متعهد به رعایت آنها شوند. سوال این است که در حال حاضر علت عدم امکان مراودات مالی جمهوری اسلامی با کشورها عدم تصویب «FATF» است یا تحریمها، فشارها، جرایم و تهدیدات آمریکاییهاست؟

وی در همین راستا، افزود: به عبارت دیگر الان نه تنها کشورهای اروپایی بلکه عراق، چین و روسیه به کدام دلیل با ایران کار مالی انجام نمیدهند؟ تحریمها یا FATF ؟ پاسخ مشخص است، به دلیل تحریم ها حاضر به انجام کارهای مالی با ما نیستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم با بیان اینکه اولویت و ضرورت اول رفع تحریم‌هاست نه تصویب FATF، ادامه داد: در حال حاضر چه عضو FATF باشیم یا نباشیم، در لیست سیاه آنها باشیم یا نباشیم تاثیری بر مراودات مالی و پولی ما نمی گذارد و تسهیلی ایجاد نمی کند.

نقوی حسینی تصریح کرد: مسئولان نباید تهیه واکسن، تامین کالاهای اساسی، مواد اولیه و غیره را به FATF گره بزنند و بهره برداری سیاسی کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز مجوز بررسی مجدد «FATF» را به مجمع تشخیص مصلحت نظام داده‌اند تا رفتارهای بعدی طرف مقابل را ببینیم. این  رفتار بازگشت بدون شرط آمریکا به برجام و آغاز انجام تعهدات طرفین است، بعد از آن بحث «FATF» مطرح می شود و به اقتضاء باید تصمیم گیری شود.

انتهای ‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.