امامان جمعه خراسان رضوی با اشاره به فرارسیدن دهه فاطمیه از مردم خواستند مراسم عزاداری را با رعایت دستورالعملهای بهداشتی برگزار کنند و همچنین با اشاره به روز نهم دی بر پیروی از ولایت فقیه تاکید کردند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه درگز با اشاره در پیش بودن نهم دی ماه و روز بصیرت گفت: در این جریان مردم قدرشناس با بصیرت نسبت به انقلاب و رهبری محکم پای نظام ایستادند هر چند با توجه به مشکلات گله مندند اما هیچ گاه ازاصل نظام نمی‌گذرند.

حجت الاسلام محمد حسین ایروانی افزود: اگرچه فتنه گران شاید از خواص باشند و مدتی نیز مسوولیت داشتند اما محور، ولایت است که فتنه گران راه نفوذ دشمن را باز کردند که نباید این کار می‌شد.

وی ادامه داد: محور فقط ولایت است. خواص بی بصیرت نباید شاخص مردم شوند. باید عبرت بگیریم از هزینه‌هایی که در گذشته بر ما تحمیل شد از این فتنه ها زیاد بوده و خواهد بود.

امام جمعه درگز  با اشاره به آغاز دهه فاطمیه هم گفت: ما باید با پیروی از این بانو به وظیفه خود را درقبال اهل بیت (ع) عمل کنیم.

خواف- امام جمعه خواف هم با اشاره به فرارسیدن دهه فاطمیه گفت: همان طور که آن زمان حضرت زهرا(س) تسلی دهنده همسر خود بود امروز هم بانوان باید با تاسی از آن بزرگوار همراه و همدل و تسلی بخش و همراه همسران خود باشند.

حجت الاسلام عباس برزگر نژاد افزود: حضرت زهرا (س) تا آخرین لحظه بر بیعت خود با ولایت و امامت ایستاد و در همین راه هم به شهادت رسید. امروز هم همه ما باید با امام زمان خود بیعت کنیم و از امامت و ولایت دفاع نماییم.

وی ادامه داد: در آستانه حماسه نهم دی و روز بصیرت و ولایت و بیعت با نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم رهبری در سخنان اخیر خود به مسوولان فرمودند قوی باشید و به دشمن امید نداشته باشید چرا که دشمن قابل اعتماد نیست و فرمودند اتحاد ملی را حفظ کنید مخصوصا مسوولان قوای سه گانه که باید با یکدیگر وحدت و همدلی داشته باشند.

فریمان- امام جمعه فریمان هم گفت: مراسم فاطمیه با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام شود.

حجت الاسلام سید مهدی معلمی در خصوص روز نهم دی هم گفت: در سال ۸۸ دشمن از ۱۴ سال قبل برنامه ریزی پیچیده‌ای کرد تا مدل اغتشاشات رنگین یا مخملی را در این کشور اجرا کند مدلی که بر شور و هیجان انتخابات موج سواری و یک فرصت ملی را تبدیل به تهدید ملی می‌کند تا نیروهای غرب گرا و ایادی استکبار را بر کشور حاکم کند اما بصیرت مردم این فتنه را تمام کرد و مشتی بر دهان استکبار آمریکایی - صهیونیستی و سعودی زد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.