۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
کد خبر: 733397

دیدار ماشین سازی و نفت مسجد سلیمان باوجود اینکه از نظر فنی بار زیادی نداشت اما به شدت جنجالی از آب درآمد.

مشت زنی جنجالی در تبریز/عکس

قدس آنلاین: ورزش سه نوشت: دمیده شدن سوت پایان بازی ماشین سازی تبریز و نفت مسجد سلیمان شروع یک دعوای دسته جمعی در داخل زمین بود. تصاویر به دست آمده از این درگیری به حدی عجیب و زننده بودند که این سوال در ذهن بینندگان به وجود آمد که چه موضوعی باعث به وجود آمدن این جنجال بزرگ شد. در ادامه روایت کامل ماجرا را بر مبنای گزارش خبرنگار ورزش سه، حاضر در ورزشگاه شهید سلیمانی بخوانید:

همه چیز از یک انتخاب شروع شد

سعید اخباری، سرمربی موقت ماشین سازی تبریز در نشست خبری پس از بازی با انتقاد از اقدام باشگاه نفت مسجد سلیمان در رابطه با صدور بیانیه ای در خصوص داور بازی، این اقدام را عامل جنجال آخر بازی دانست. ماجرا از این قرار بود که باشگاه نفت مسجد سلیمان نسبت به انتخاب مهدی مرجان زاده که یک داور ترک زبان است برای بازی با تیم ماشین سازی اعتراض کرده و این اعتراض باعث به وجود آمدن یک اعتراض دیگر از سوی ماشین سازان شده بود که معتقد بودند این موضع از سوی باشگاه نفت باعث به وجود آمدن ذهنیت در داور بازی و نحوه قضاوت او در صحنه های حساس بازی خواهد شد.

سوت شروع دعوا!

با آغاز دیدار، دو تیم با ذهنیتی که در بالا به آن اشاره شد وارد بازی شدند. ماشین سازان این ذهنیت را داشتند که داور بازی با توجه به شرایط به وجود آمده و برای مبرا کردن خود از اتهام نفتی ها، در قضاوت خود عدالت را رعایت نمی کند و از سوی دیگر نفتی ها هم معتقد بودند که داور بازی به نفع همزبانان خود قضاوت کرده و حق آنها را پایمال می کند. همین موضوع باعث شده بود تا در طول بازی، برخوردهای جزئی و کم اهمیت هم جنجالی از آب درآمده و با اعتراض اعضای دو تیم همراه شوند. همین اعتراضات و جو یاد شده، کم کم بازی را از دست داور خارج کرد. تصاویر ثبت شده از دقایق آغازین بازی و درگیری هایی که نمونه آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید، مقدمه ای بود بر جنجال های بزرگ در ادامه کار.

دقیقه 88؛ ثانیه شمار به حرکت در آمد

بازی دو تیم در حال پایان یافتن بود که در دقیقه 88 و روی یک خطای معمولی، داور بازی به یکی از بازیکنان از هر دو تیم کارت زرد نشان داد. محمد بلبلی و مهدی مومنی دو بازیکنی بودند که در این صحنه کارت زرد دریافت کردند. در همین حین، یکی از اعضای نیمکت تیم نفت مسجدسلیمان به سمت نیمکت تیم ماشین سازی حرکت کرده و کلید درگیری ها زده شد. در ادامه همین دعواها بود که داور بازی داود فعال از ماشین سازی را به دلیل اعتراضات شدید و پس از توصیه یکی از کمک هایش از کنار زمین با کارت قرمز اخراج کرد. این در حالی بود که حمزه حدادی یکی از مربیان نفت و سعید اخباری، سرمربی موقت ماشین سازی هم در جریان بازی به دلیل اعتراض، از داور بازی اخطار گرفته بودند.

سوت پایان فوتبال و آغاز بوکس

سوت پایان بازی که به صدا در آمد، دعوای اصلی آغاز شد. احمد گوهری، دروازه بان تیم نفت مسجد سلیمان که بازیکنان تیم ماشین سازی در جریان بازی معتقد بودند با فحاشی هایش سعی در به جنجال کشیدن بازی دارد، بلافاصله پس از پایان کار به سمت داور بازی هجوم برد که در همین حین شاهد درگیری شدید او با ایمان باصفا از تیم ماشین سازی بودیم. درگیری این دو بازیکن به حدی شدید بود که بلبشوی داخل زمین برای دقایقی فراموش شده و همه توجهات به سمت این دعوا جلب شد. در همین حین اعضای دو تیم و نیروهای انتظامی حاضر در ورزشگاه در تلاش بودند که آسیبی به داوران وارد نشود.  بعد از اینکه دو بازیکن با مشت های سنگین حسابی از خجالت هم درآمدند فاز دوم دعوا آغاز شد؛ دعوایی بین اعضای دو تیم شکل گرفت و جو را به شدت متشنج کرد.

متهم گریخت اما...

بعد از اینکه دعوا به هر شکلی که بود به پایان رسید، مسجد سلیمانی ها سریعا اقدام به پنهان کردن گوهری از چشم داور کردند چرا که مشخص بود این بازیکن با توجه به رفتارهایش با کارت قرمز داور مواجه خواهد شد. آنها در این کار موفق بودند اما داور بازی در آخرین لحظه و زمانی که در حال ترک زمین و ورود به رختکن بود، با دروازه بان نفت مواجه شده و کارت قرمز خود را به او نشان داد. در لیست پایانی بازی نیز، زمان اخراج بازیکن نفت مسجد سلیمان، پایان بازی عنوان شده است. ضمن اینکه در این لیست، برای ایمان باصفا که با گوهری درگیری فیزیکی شدیدی داشت، کارت زرد پس از پایان بازی ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.