رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با اعلام شرایط مطلوب کرونا در تربت‌جام، صالح‌آباد و باخرز گفت: این مهم در پی اعمال محدودیت‌ها و همراهی خوب مردم و مسئولان حاصل شد ‌و عادی‌سازی موج چهارم کرونا در شرایط سخت زمستانی ممنوع است.

شرایط کرونا در تربت جام مطلوب، اما عادی‌سازی ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد افکار با ابراز خرسندی از روند بهبود شرایط کرونایی منطقه و قدردانی از مردم و مسئولان در همراهی و نیز تجلیل از پرستاران و مدافعان سلامت اظهار کرد: مردم و مسئولان در روز تولد حضرت زینب (س) با حضور در مراکز درمانی صحنه‌های زیبایی را خلق نمودند که این رفتار خداپسندانه موجب تجدیدقوا در کادر پرستاری- درمانی و فراموش خستگی ده‌ماهه شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام بابیان این‌که خوشبختانه به لحاظ دارو، درمان و پزشک هم کمبودی نداشته و وضعیت شرایط کرونا در تربت‌جام، صالح‌آباد و باخرز هم‌اکنون بسیار مطلوب، اما عادی‌سازی ممنوع است تصریح کرد: این مهم در پی اعمال محدودیت‌ها و همراهی خوب مردم و مسئولان حاصل ‌و تداوم این روند در مواجهه با موج چهارم کرونا در شرایط سخت زمستانی، مُستلزم رعایت همه پروتکل‌های بهداشت فردی، فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی بابیان این‌که در پنج روز اخیر یک فوتی و پذیرش بیمار کرونایی هم نداشتیم به آخرین آمار مبتلایان و فوتی ناشی از این ویروس اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در تربت‌جام از مجموع ۵ هزار ۶۷۷ آزمایش گرفته‌شده از مراجعین در مراکز درمانی شهرستان تاکنون تعداد ۳ هزار ۲۹۹ نفر مثبت و ۲ هزار ۴۲۹ نفر نیز منفی است.

افکاربا ابراز همدری با خانواده‌های عزیز جان‌باختگان عنوان کرد: متأسفانه تا الآن ۲۸۹ بیمار کرونایی جان باختند و از مجموع ۲۳ بیمار بستری در بیمارستان سجادیه ۱۱ بیمار در بخش ویژه بستری هستند.

وی گفت: در بخش عفونی بیمارستان ۳۸ تخت خالی است و تعداد ۱۳۰ تخت هم در بخش‌های دیگر بیمارستان آماده داریم که امیدواریم مورداستفاده قرار نگیرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام بنا به درخواست اداره ورزش و جوانان مبنی بر بازگشایی استخر سرپوشیده افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز فعالیت استخر با ظرفیت ۳۰ درصد با رعایت پروتکل‌ها صادر و از پنجم دی مجاز به فعالیت است.

افکار با اشاره به درخواست مردم و مسئولان بخش نصرآباد مبنی فعالیت حمام‌عمومی رباط سمنگان اعلام کرد: حمام عمومی رباط سمنگان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجوز فعالیت ندارد.

وی با اشاره به بازگشایی جمعه و روز بازار در پارک وحدت یادآور شد: بازدیدهایی که از این مکان توسط کارشناسان صورت گرفته دانشکده رضایت کامل ندارد و بدون متولی است و هیچ‌کسی هم پاسخگو نیست.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با انتقاد از نحوه حضور مردم در مراسم تشییع و تدفین پیکر متوفی کرونایی ابراز کرد: متأسفانه مردم در مراسم تشییع و تدفین پیکر متوفی کرونایی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که موجب مشکلاتی برای جامعه شده است.

افکار با اشاره به وجود کانون‌های تجمعی در برخی نقاط شهر من‌جمله دفاتر پیشخوان و آجیل‌فروشی‌ها تأکید کرد: به خاطر اینکه به شرایط قرمز کرونایی برنگردیم از مردم درخواست داریم که همچنان پروتکل‌های بهداشت فردی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را در دستور کار قرار دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.