مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: شرکت‌های دانش بنیان مشهد نیازمند زمین مناسب برای استقرار هستند.

شرکت‌های دانش بنیان مشهد نیازمند زمین مناسب برای استقرارند

به گزارش قدس آنلاین، رضا شجاعی اظهار داشت: کارخانه خانه سازی مشهد با در اختیار داشتن ۷۳ هکتار، سال‌هاست که تولید آن متوقف و به مزایده گذاشته شده که اگر مشکل مربوط به حضور شرکت‌های دولتی در مزایده برطرف شود، در مدت کمتر از دو ماه خریداری و برای استقرار واحدهای دانش بنیان آماده خواهد شد.

شجاعی افزود: در این شرکت شورای راهبری برای واگذاری زمین شهرک‌های صنعتی مستقر است و در صورتی که پس از واگذاری زمین به واحد دانش بنیان، آن واحد کاهلی کرده و از حالت دانش‌بنیان یا فناور خارج شود، می‌توان پروانه بهره برداری آن را باطل کرد و مانع از فعالیت آن شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: موافقت اغلب مسئولان برای واگذاری ۲۵۰ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی توس، شهرک صنعتی ماشین سازی و پارک علم و فناوری برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان گرفته شده و باید تلاش کرد هرچه سریعتر این مهم اجرایی شود.

مدیرعامل پارک علم و فناوری خراسان نیز با بیان اینکه در مجموع ۲۹۸ شرکت دانش بنیان و ۷۰۰ واحد فناور در خراسان رضوی وجود دارد، گفت: تاکنون علاوه بر پارک علم و فناوری مشهد، مرکز رشد فناوری تربت‌حیدریه به همت پارک علم و فناوری خراسان ایجاد و شرکت‌های دانش بنیان در آن مستقر شده‌اند.

رضا قنبری افزود: اولین مرکز نوآوری و فضای کار اشتراکی حامی در خراسان رضوی نیز با استفاده از ظرفیت کمیته امداد امام خمینی (ره) در تربت‌حیدریه راه اندازی شده و ۱.۵ هکتار زمین به حوزه واحدهای دانش بنیان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: یک ساختمان خالی مناسب برای استقرار واحدهای دانش بنیان در شهرستان گناباد وجود دارد که طبق قانون می‌توان آن را برای استفاده پارک علم و فناوری تجهیز کرد اما برای در اختیار گرفتن آن موانعی وجود دارد که باید به همت استانداری خراسان رضوی برطرف شود.  

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.