رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: معادن راکد و تعطیل استان که طی ۳ماه آینده بهره برداری را آغاز نکنند از طریق مناقصه واگذار خواهند شد.

 فرصت ۳ماهه به معادن راکد و تعطیل خراسان رضوی/سلب صلاحیت ۲۰معدن استان

محمدرضا مس فروش در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰معدن استان را به دلیل اینکه به صورت  غیرموجه راکد و تعطیل بوده اند  سلب صلاحیت کرده ایم و به شورای معادن نیزاسامی آنها  اعلام شده است  تا در  فرایند مناقصه مجدد به افراد دارای صلاحیت واگذار شوند.

وی در مورد واگذاری برخی معادن استان بر اساس رانت و فساد نیز گفت: اگرچه این موضوع را رد می کنم و از مردم نیز تقاضا دارم در این باره اگر اطلاعاتی در اختیار دارند به حوزه معادن استان اعلام کنند تا مورد پیگیری قرار بگیرد و افراد متخلف در هر سطحی که باشند به مراجع قضایی معرفی شوند، ولی این احتمال وجود دارد که   کسی معدنی  را بدون پرداخت حقوق دولت گرفته باشد یا حادثه ایمنی در معدنی رخ داده باشد در حالی که مسئول فنی در این معدن حضور نداشته است که مورد پیگیری قانونی  قرار می گیرند و تخلفات آنها بر اساس ایین نامه های بهره برداری معادن و ایمنی،  تصمیم گیری می شود.

رئیس سازمان صنعت؛معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: به معادن راکد و تعطیل خراسان رضوی ، فرصت سه ماهه برای بهره برداری و شروع فعالیت داده شده است.

وی ادامه داد: برای فعالیت مجدد معادن راکد و تعطیل  استان با سازمان جنگل ها و مراتع ، اداره منابع طبیعی و سایر دستگاه های مرتبط با شورای معادن همسو و هماهنگ هستیم تا معادن تعطیل و راکد استان که تعدادی از آنها؛  دارای پروانه اکتشاف می باشند ، تعدادی دارای پروانه بهره برداری و تعدادی هم  اگرچه معدن در بازه زمانی خاص وجاهت اقتصادی نداشته است اما بهره بردار آن را در اختیار گرفته و  او نیز به دلیل اینکه بهره برداری و تولید در آن مقطع زمانی برای وی صرفه اقتصادی نداشته است آن را رها کرده است، تعیین تکلیف شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی  بیان داشت: بر اساس بخش نامه ای که دوماه قبل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت  ابلاغ شد تمام این معادن احصا شده و با تمام بهره بردارانی که معادن رو به صورت راکد وتعطیل رها کرده اند به صورت کتبی و طی صورت جلسه ای اعلام کرده ایم  که طی مدت ۳ماه اگر معادن را فعال نکنید این معادن سلب صلاحیت شده و از طریق مزایده عمومی واگذار خواهند شد.

مس فروش افزود:  بعد از فرصت ۳ ماهه این معادن را بر اساس قانون در صورتی که فعالیت نداشته باشند سلب صلاحیت کرده و  واگذار خواهیم کرد، از طرفی  خوشبختانه شرایط مزایده نسبت به گذشته بهتر شده است و سازمان جنگل ها و منابع طبیعی نیز  برای این واگذاری ها موافقت اولیه خود را اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.