هر امری که زمینه‌ساز پیوند مستحکم‌تر با ائمه اطهار(ع) شود پسندیده است و چهارشنبه‌های امام رضایی نیز در این زمره است.

حاجت گرفتن از امام رضا(ع) ارتباطی با بعد مسافت ندارد

به گزارش قدس آنلاین، فضیلت زیارت امام رضا(ع) براساس آیات و روایات بی‌شمار است؛ در واقع زیارت امام رضا(ع) جزو افضل اعمال محسوب شده است.

اما در این میان و با توجه به شرایط خاص و حاد کرونایی، زیارت امام هشتم شیعیان و حضور فیزیکی در بارگاه منور رضوی محدودتر شده اما ارتباط قلبی و پیوند روحی با حضرت دائم برقرار است.

در این میان آنچه اهمیت دارد، زلالی دل و خلوص نیت است و می‌توان از هر کجا که باشیم سلام و درودهای خود را تقدیم حضرت کرده و به درگاه ایشان تضرع کنیم تا این شرایط سخت هرچه زودتر خاتمه یابد و شوق دیدار به وصال منجر شود و بار دیگر در حرم و حریم حضرت گردهم آئیم.

پویش چهارشنبه‌های امام رضایی نیز با این قصد و نیت در این ایام کرونایی پیوند عمیقی میان عاشقان حضرت با بارگاه ملکوتی‌اش رقم زده و زائران حضرت از راه دور و نزدیک و به ویژه در روزهای چهارشنبه، دل‌ها را روانه صحن و رواق حضرت رضا(ع) می‌کنند و به این واسطه انرژی مثبت دسته جمعی دریافت می‌کنند.

حجت الاسلام احمد صابری تولایی در این زمینه با اشاره به اهمیت پیوند قلبی با حضرت در ایام همه‌گیری ویروس کرونا می‌گوید: رعایت مسائل بهداشتی یک امر عقلانی و البته تاکید موکد دینی محسوب می‌شود و در چنین شرایطی باید تلاش کرد ارتباط قلبی با ائمه اطهار(ع) را گسترش داد.

وی با اشاره به اینکه تاکید به زیارت از راه دور حضرت در چنین شرایطی مسئله‌ای عقلانی محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: بسترهای فضای مجازی در حال حاضر شرایط مناسبی برای زیارت از راه دور فراهم کرده‌اند و دل‌ها را با صحن و سرای حضرت پیوند می‌زنند.

صابری تولایی عنوان کرد: حاجت گرفتن از حضرت ارتباطی با بعد مسافت و فاصله جغرافیایی ندارد و می‌توان از هر نقطه‌ای که هستیم دل‌های خود را به حضرت گره بزنیم و از ایشان اجابت دعا بخواهیم.

وی با تاکید بر اهمیت چهارشنبه‌های امام رضایی نیز گفت: هر امری که زمینه‌ساز پیوند مستحکم‌تر با ائمه اطهار(ع) شود پسندیده است و چهارشنبه‌های امام رضایی نیز در این زمره است.

صابری تولایی ادامه می‌دهد: می‌توان این پویش را در مسیر دلدادگی جمعی مشتاقان و عاشقان حضرت رضا(ع) تفسیر کرد؛ باید در این مسیر هر آنچه داریم در طبق اخلاص قرار دهیم.

وی می‌گوید: چهارشنبه‌های امام رضایی موج ویژه‌ای از اخلاص و دلدادگی در میان مشتاقان حضرت ایجاد کرده و باید با ابزارهای مختلف این پیوند عاطفی و قلبی را قوی‌تر کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.