کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه با خروج سامانه بارشی از کشور، از ظهر فردا به تدریج افزایش حداکثر دمای روزانه را در استان پیش بینی می‌کنیم، گفت: سرما و برودت شبانه تا آخرهفته میهمان این استان خواهد بود و شدت می‌یابد.

شدت یافتن سرمای شبانه در خراسان رضوی/ پیش‌بینی جو پایدار تا پایان هفته

به گزارش قدس آنلاین، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: برای امروز تا ساعات بعد از ظهر برای نیمه شرقی استان بارش‌های پراکنده برف را انتظار داریم که به تدریج با خروج این سامانه بارشی از کشور تا ساعت بعد ازظهر از میزان ابرناکی و بارش‌ها کاسته می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: برای امشب، کاهش دمای شبانه را برای اکثر نقاط استان داریم، همچنین پدیده غالب تشکیل مه کاهش دید و لغزندگی در محورها به خصوص مناطق کوهستانی و سردسیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه از ظهر فردا به تدریج افزایش حداکثر دمای روزانه را پیش بینی می‌کنیم، تاکید کرد: سرما و برودت شبانه تا آخر هفته میهمان خراسان رضوی خواهد بود و شدت می‌یابد.

آهنگرزاده گفت: با توجه به پایداری جو از فردا تا پایان هفته جاری، انتظار می‌رود آلاینده‌های جوی به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی مانند مشهد افزایش یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ریوش با ۱۰ درجه زیر صفر سردترین و تایباد با ۱۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقاط استان بوده‌اند.

طبق گفته وی حداکثر سرعت وزش باد از ایستگاه هواشناسی سبزوار با حدود ۶۱ کیلومتر در ساعت گزارش شده و بعد از آن مشهد، تربت جام تایباد و کلات با ۵۸ کیلومتر بر ساعت بیشترین سرعت باد را تجربه کرده‌اند.

آهنگرزاده با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش برف در ایستگاه قوچان با ۱۲ سانتیمتر و درگز و فریمان با حدود ۱۰ سانتیمتر ثبت شده است، عنوان کرد: بیشترین میزان بارش باران نیز در شهرستان درگز با ۱۷.۴ میلیمتر و بعد از آن قوچان و بجستان به میزان ۱۰.۵ میلیمتر گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته حداقل و حداکثر دمای مشهد بین ۱- و ۸+ درجه بوده که حدود ۳.۳ میلیمتر هم بارش باران داشته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.