با حضور رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نفرات برتر مسابقه فرهنگی «پیامبر اعظم(ص)» اعلام شد.

برگزیدگان مسابقه فرهنگی «پیامبر اعظم(ص)» معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین، طی مراسمی که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن مهدوی مهر، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران این سازمان برگزار شد، نتایج مسابقه فرهنگی «پیامبر اعظم(ص)» که به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام(ص) توسط سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ویژه کارکنان آستان قدس رضوی، خدام و خادمیاران سراسر کشور برگزار شده بود، اعلام شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی‌مهر، در این باره گفت: مسابقه «سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)» با اقتباس از کتابی با همین عنوان به نویسندگی محمد حکیمی اثری از بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، با حضور ۳ هزار و ۲۰۰ نفر برگزار شد.

وی ادامه داد: به نیت هشتمین امام شیعیان حضرت رضا(ع) ۸ سوال برای این مسابقه در نظر گرفته شد و همچنین به نیت سال تولد رسول گرامی اسلام(ص) نیز تعداد ۶۳ تن از شرکت کنندگان در این مسابقه به قید قرعه انتخاب شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بخش‌هایی از این کتاب که مرتبط با سبک زندگی رسول مکرم اسلام(ص) است، اتخاذ شد و ضمن ارسال برای کارکنان در اتوماسیون و گروههای فضای مجازی، محتوای کتاب در اختیار آنان قرار گرفت.

وی ادامه داد: مراسم اعلام نتایج این مسابقه در ایام ولادت حضرت زینب(س) و در آستانه سالگرد شهید سردار سلیمانی برگزار شد؛ می‌توان گفت نسبتی بین این دو بزرگوار وجود دارد در حقیقت مزار حضرت زینب(س) در سوریه توسط سردار شهید سلیمانی از چنگ دشمنان اسلام نجات یافت.

حجت‌الاسلام مهدوی مهر بیان کرد: می‌توانیم در باب تاسی به پیامبر(ص)، حضرت رضا(ع)، حضرت زینب کبری(س) و شهید سلیمانی گفت، این بزرگواران راه و رسم ایستادگی در مقابل دشمن را به صورت‌های مختلف به ما آموختند.

وی افزود: پیامبر(ص) در مقابل یهود زمان خودشان ایستادگی کردند، حضرت رضا(ع) در مقابل دشمنان زمان خود با بیانات شیوایشان ایستادند، ابا عبدالله الحسین(ع) با کسانی که ردای اسلام پوشیدند و به اسم اسلام با خاندان عصمت و طهارت(ع) دشمنی کردند به مبارزه پرداختند و حضرت زینب کبری(س) نیز از جمله کسانی بودند که بیشترین نقش را در جاودانگی اسلام داشتند.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: شهید سلیمانی نیز با شهامت و ایثار جان خود دنیایی را متوجه اسلام و حقیقت کرد؛ از همین رو ما نیز با تاسی به این بزرگواران دراین راه باید ثابت قدم باشیم و اجازه ندهیم هیچ چیزی ما را از این راه منحرف کند.

وی ادامه داد: ما باید مراقب باشیم سیره رفتاری و گفتاری پیامبر(ص) را که تا امروز استمرار یافته به عنوان الگو بپذیریم و ایشان تاسی کنیم.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.