مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: تاکنون حدود ۲ درصد بهبود یافتگان کرونا در این استان پلاسمای خون خود را برای نجات جان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اهدا کرده‌اند.

۲ درصد بهبود یافتگان کرونا در خراسان رضوی پلاسما اهدا کردند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مجید عبدالهی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۷۵۰  نفر در استان خراسان رضوی پلاسمای خود را اهدا کرده‌اند که از هر نفر ۴۵۰ سی.سی پلاسما دریافت شده است.
وی ادامه داد: دریافت پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا و اهدای آن به مبتلایان به این ویروس برای تقویت سیستم ایمنی آنان، داوطلبانه و اقدامی نوین برای کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا به شمار می‌رود.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه طرح پلاسما درمانی از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در پایگاه اهدای خون مستقر در محوطه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد آغاز شد گفت: پلاسمای بهبود یافتگان بیماری کرونا پس از بهبودی کامل و گذراندن دوره قرنطینه که به بالاترین سطح آنتی‌بادی می‌رسد، می‌تواند جان بیماران بدحال مبتلا به کرونا را نجات دهد.

وی افزود: اهدای پلاسما آسیبی به فرد بهبود یافته از کرونا وارد نمی‌کند، لذا بهبودیافتگان از این بیماری می‌توانند با اهدای پلاسمای خون خود به نجات بیماران کرونایی بستری در بیمارستانها بشتابند.
اداره کل انتقال خون خراسان رضوی پس از استان‌های تهران و فارس رتبه سوم کشور را از نظر تولید خون دارد و تامین خون ۶۱ بیمارستان استان را عهده دار است.

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.