همرزم دوران دفاع مقدس حاج قاسم از توصیه حاج قاسم در تماس تلفنی ساعت ۶:۳۰ صبح ۸ روز قبل از شهادت سردار دل‌ها می‌گوید.

سردار سلیمانی ۸ روز قبل از شهادت به همرزم قدیمی‌اش چه گفت؟

قدس آنلاین: همرزم دوران مقدس حاج قاسم از توصیه حاج قاسم در تماس تلفنی قبل از شهادت سردار دل‌ها می‌گوید.

مهدی صدفی کهدفاع از یاران نزدیک حاج قاسم در سال‌های متوالی و از رزمندگان دوران دفاع مقدس است با تشریح آخرین دیدار و آخرین تماس تلفنی شهید سلیمانی با وی اظهار داشت: آخرین دیدارم با حاج قاسم در خردادماه روز جمعه سال ۹۸ بود، در تماس تلفنی قرار شد ساعت ۱۰:۳۰ بیت‌الزهرا با هم دیدار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیت‌الزهرا در حال ساخت و ساز و کار بنایی بود افزود: وقتی وارد بیت‌الزهرا (س) شدم حاج قاسم به تنهایی بین همان مصالح ساختمانی و داربست‌ها نشسته بود و منتظر من بود، بعد از احوالپرسی به من گفت بیت‌الزهرا در حال آماده شدن است، اما من دلم می‌خواهد این مکان به عنوان یک مرکز فرهنگی و مذهبی و اسلامی تبدیل شود.

صدفی ادامه داد: بعد گفت در اینجا مجالس اهل‌بیت (ع) برگزار می‌شود و خوب است، اما بحث قرآنی مهجور مانده و من دلم می‌خواهد در این مکان آموزش و تفسیر قرآن، جلسات قرآنی و جلسات مؤذه نیز برگزار شود و در حقیقت حاج قاسم در این دیدار خواسته‌ها و مطالبات قلبی خودش را در مورد بیت‌الزهرا به من گفت.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم تأکید داشت که در این مکان مقدس از یاد و نام شهدا غفلت نشود یادآور شد: همانطور که در اطراف ساختمان بیت‌الزهرا قدم می‌زدیم در موارد زیادی تأکید داشت که تصاویر شهدا تا جایی که امکان دارد بر دیوار بیت‌الزهرا نصب شود، گفت وقتی بابا و مادر شهیدی به اینجا می‌آید و عکس فرزند شهیدش نیست من خیلی ناراحت می‌شوم و غصه می‌خورم.

صدفی با بیان اینکه حاج قاسم ۸ روز قبل از شهادت ساعت ۶:۳۰ صبح با من تماس تلفنی گرفت خاطرنشان کرد: در این تماس در رابطه با آخرین وضعیت ساخت و ساز بیت‌الزهرا سوالاتی از بنده کرد، از آنجا که در آستانه ایام فاطمیه (س) و برگزاری مراسم روضه‌خوانی هر ساله بودیم راجع به سخنرانان و مداحانی که امسال دعوت شده بودند نیز از من سوال کردند.

وی بیان کرد: از حاج قاسم سوال کردم حاج آقا ان‌شاءالله شما کی تشریف می‌آورید که در مرحله اول جوابی نداد، دفعه دوم هم که سوال کردم باز جوابی ندادند، در دفعات بعدی باز سوال کردم که حاج آقا شما خودتان کی کرمان می‌آیید؟ جواب داد چکار به من دارید شما کار خودتان را بکنید.

صدفی افزود: گفتم حاج آقا شما بانی جلسه هستید، هر ساله دیدارهایی با بعضی اقشار از جمله خانواده‌های شهدا، مداحان، پیشکسوتان دفاع مقدس و ... داشته‌اید و مردم منتظر هستند، گفت کی گفته من بانی جلسه هستم، همه مردم بانی، شما بانی، حضرت زهرا (س) بانی مجلس است.

وی با اشاره به اینکه من فکر کردم که امسال با توجه به تحولات منطقه و حوادث جهان اسلام و به‌دلیل کار و مشغله کاری که دارند، نمی‌خواهند از الآن قول بدهند و شاید هم دیرتر بیایند گفت: باز سوال کردم جلسات با اقشار را چکار کنم؟، فرمودند "اگر آمدم می‌گویم چکار کنید و از الآن جلسه نگذارید"

صدفی تصریح کرد: این صحبت‌های حاج قاسم بر خلاف سال‌های قبل بود و حاج قاسم از قبل هماهنگی‌های لازم را انجام می‌داد، اما امسال گفت " اگر آمدم می‌گویم چکار کنید و از الآن هیچ جلسه‌ای نگذارید"

وی اظهار داشت: بعد از خبر شهادت حاج قاسم متوجه شدم که حاج قاسم از زمان شهادتش خبر داشت که اصرار می‌کرد از الآن هیچ جلسه‌ای نگذارید و "اگر آمدم می‌گویم"

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.