رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: باتوجه به اهمیت استفاده از ظرفیت عمارهای زمان، طرح شبکه اعزام سخنرانان مسجدی در ایام دهه بصیرت و ۹ دی اجرایی می شود.

اجرای طرح شبکه اعزام سخنرانان مسجدی در دهه بصیرت

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع  بیان کرد: در طول تاریخ اسلام یکی از اثرگذارترین شخصیت‌های اسلام جناب عمار است که با سخنرانی‌ها و روشنگری‌های خود موجب رشد و هدایت جامعه و مردم شده و از اصلی ترین عوامل بصیرت افزایی در دوران خودش و حتی دوران بعد خودش است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان اظهار کرد: عمار شخصیتی بود که بعد از شهادتش هم نور وجودی او می‌درخشید و جهان اسلام را روشنایی می‌بخشید.

وی با بیان اینکه در زمان حال هم یکی از نیازهای اصلی جامعه ما شناخت عمارها و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت چنین اشخاصی است، گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان باتوجه به اهمیت موضوع استفاده از ظرفیت عمارهای زمان، طرح شبکه اعزام سخنرانان مسجدی را در ایام دهه بصیرت و ۹ دی به صورت وضعیت اولیه آغاز به کار خواهد کرد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع ادامه داد: طرح شبکه اعزام سخنرانان مسجدی با هدف شناسایی اساتید و سخنرانان فعال و متخصص انقلابی راه اندازی خواهد شد تا هر سخنران به طور تخصصی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و… در مکان و زمان مناسب خود اجرای برنامه داشته باشد.

وی، معرفی ظرفیت سخنران‌های خود استان به مساجد دانشگاه‌ها حوزه‌ها و دیگر مراکز علمی و فرهنگی را از اهداف این طرح بیان کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که مساجد ما در برگزاری کلاس و دوره‌ها و ایضا ایام مناسبتی داشتند همین موضوع عدم شناخت سخنران متخصص در سطح شهر و استان و در صورت شناخت عدم دسترسی به استاد سخنران و یا مشکلات دیگر بود که ما سعی کردیم با بررسی جوانب مختلف این موضوع، این ضعف را تا حد امکان جبران کنیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با بیان اینکه مساجد از بهترین مکان‌هایی می‌باشد که یک سخنران یا استاد می‌تواند با قشر کف جامعه ارتباط بگیرد و روشنگری را تا حد وسیعی در دل خانواده‌ها انجام دهد، افزود: طرح شبکه اعزام سخنران مسجدی طرح وسیعی است که تنها شامل شهر مشهد مقدس نخواهد شد و بناست در سطح تمامی شهرستان‌های استان خراسان به طور کامل شروع به کار کند.

وی بیان کرد: جزئیات دقیق و کامل این طرح و چگونگی دسترسی‌ها و دیگر مسائل آن به زودی توسط واحد ارتباطات اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان تشریح و بیان خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.