معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌ رضوی گفت: ما به جز شهرک صنعتی پنج مشهد که مشکل برق و مشکل محیط زیستی دارد و در حال تلاش برای رفع مشکلات آن هستیم، به دنبال احداث شهرک‌های صنعتی جدید نیستیم و با تامین زیرساخت‌های لازم برای شهرک‌های صنعتی موجود، نیازی به احداث شهرک‌های صنعتی جدید نخواهیم داشت.

نیازی به احداث شهرک‌های صنعتی جدید نداریم

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان در خصوص ساخت شهرک جدید در خراسان رضوی اظهار کرد: در خصوص احداث شهرک‌های کشاورزی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده‌ که در سه بخش است. بخشی از این شهرک‌ها مربوط به شهرک‌های گلخانه‌ای‌ بوده که قرار است گلخانه‌هایی تاسیس و احداث شوند. حدود ۶۰ درصد از هزینه‌ها توسط شرکت شهرک‌های صنعتی در تهران پرداخت می‌شود و تامین اعتبار ۴۰ درصد مابقی به‌ صورت استانی انجام خواهد شد.

وی افزود: بخش دیگر مربوط به احداث شهرک‌های شیلات بوده که در تلاش برای گرفتن محوز ماهی تیلاپیا هستیم. این ماهی در مناطقی قابل پرورش است که رودخانه‌های کم‌تری دارند. شهرک‌های صنعتی بخش سوم مربوط به دامپروری هستند.

رسولیان ادامه داد: برای احداث این سه نوع شهرک حدود ۱۰۰۰ هکتار برنامه‌ریزی شده‌ و امیدواریم تعداد متقاضیان بخش خصوصی که در این مسیر سرمایه‌گذاری می‌کنند، افزایش یابند و بتوانیم ۱۰۰۰ هکتار مد نظر را احداث و تاسیس کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌ رضوی در خصوص عدم نیاز به ساخت شهرک‌های صنعتی جدید عنوان‌ کرد: ما به جز شهرک صنعتی پنج مشهد که مشکل برق و مشکل محیط زیستی دارد و در حال تلاش برای رفع مشکلات آن هستیم، به دنبال احداث شهرک‌های صنعتی جدید نیستیم و با تامین زیرساخت‌های لازم برای شهرک‌های صنعتی موجود، نیازی به احداث شهرک‌های صنعتی جدید نخواهیم داشت.

رسولیان اضافه کرد: ما در تامین مکان برای شرکت‌های دانش‌بنیان مشکل داریم و به جد به دنبال جایی برای این شرکت‌ها هستیم. باید سایر دستگاه‌ها مانند وزارت راه و شهرسازی در این مسیر همکاری و همراهی کنند تا فضایی برای این نوع شرکت‌ها ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در شرکت‌های دانش‌بنیان افراد دانشگاهی حضور دارند و نمی‌توان مسافت این شرکت‌ها را از شهر مشهد دور کرد و به دنبال این هستیم تا در شهرک صنعتی توس، پارک علم‌وفناوری و ... فضایی ایجاد کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.