معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به اندک بودن میزان ثبت نام سهامداران عدالت در سامانه سجام، لازم است اطلاع رسانی گسترده از سوی نهادها، رسانه‌ها و بخشهای مختلف استان در این زمینه انجام شود.

نیاز به اطلاع رسانی گسترده برای ثبت نام سهامداران عدالت  در سجام

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان  در نشست مربوط به سهام عدالت در مشهد افزود:  حداقل  ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از سهامداران عدالت در این استان روش غیرمستقیم آزادسازی سهام را انتخاب کرده‌اند اما تاکنون ۱۶.۶ درصد از این تعداد در سامانه سجام ثبت نام نموده‌اند.

وی ادامه داد: قرار است ۳۶ هزار میلیارد تومان دارایی سهامداران عدالت در استان که روش غیرمستقیم آزادسازی سهام را برگزیده‌اند، توسط شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی مدیریت شود که لازمه این کار سجامی شدن همه سهامداران است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: سه میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۸۴ سهامدار عدالت معادل ۸.۱ درصد از سهامداران عدالت کل کشور در این استان قرار دارند که باید سهم این سهامداران در فرهنگ بورس، آشنایی با بازار سرمایه و سجامی شدن افزایش یابد.

وی تهیه اطلاعیه در خصوص لزوم ثبت نام در سجام و ارسال آن به اعضای شورای اداری، فرمانداران و بخشداران، اطلاع رسانی کامل از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)، ائمه جمعه و جماعات، تهیه مصاحبه و زیرنویس های تلویزیونی از شبکه سیمای صدا و سیمای خراسان رضوی را مورد تاکید قرار داد.

۱۶ دی‌ماه آغاز برگزاری مجامع شرکتهای سرمایه گذاری استانی

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز در این نشست گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته از سوی سازمان بورس اوراق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به عنوان متولی این فرآیند، قرار است از ۱۶ دی ماه مجامع شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی را تا پایان این ماه برگزار کند.

محمدرضا پوررضایی  افزود: در مرحله نخست اگر تعداد نامزدها برای انتخاب اعضای هیات مدیره جدید به حد نصاب نرسید، براساس ماده ۱۰۱ قانون تجارت، برگزاری مجمع به مرحله دوم در بهمن ماه خواهد رسید.

وی ادامه داد: حرکت بزرگی در کشور به راه افتاده است که رسیدن به نتیجه مطلوب آن نیازمند مساعدت همه مسوولان استانهاست تا منشا خدمت برای دهکهای پایین جامعه باشد.

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: براساس ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت ماه امسال، گسترش عدالت اجتماعی، توانمندسازی خانوارهای کم درآمد، جلب مشارکت حداکثری سهامداران و ماندگاری آنان در بازار سرمایه جزو اهداف اصلی استفاده از قدرت اقتصادی سهام عدالت است.

وی افزود: در این راستا تاکنون سه مرحله از این اقدام به خوبی پیش رفته که شامل تبدیل تعاونی سهام عدالت به شرکت سرمایه گذاری استانی، پذیرش سهام عدالت در بورس و بازگشایی نماد شرکت سرمایه‌گذاری استانی در بورس بوده و در حال تسری به کل کشور است.

پوررضایی ادامه داد: حدود ۴۹ میلیون سهامدار عدالت در کشور وجود دارد که از این تعداد ۳۰ میلیون نفر یا روش غیرمستقیم آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده‌ یا در این گروه قرار گرفته‌اند.

وی گفت: سه میلیون و ۹۷۸ هزار و ۱۸۴ نفر در خراسان رضوی سهامدار عدالت هستند که از این تعداد ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر روش غیرمستقیم آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده یا در این گروه قرار گرفته‌اند.

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی افزود: ارزش سهام عدالت در خراسان رضوی حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان است که قرار است با مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری استانی، ۳۰ درصد از این میزان در طرحهای سودآور استانی سرمایه‌گذاری شود و این فعالیتها نیز در بستر بورس و فرابورس انجام گیرد.

وی ادامه داد: اگر این شرکت بتواند به درستی سهام عدالت را مدیریت و از محل آن درآمدزایی کند، یک درآمد به صورت مستمر و دوره‌ای از محل سود سهام به مشمولین پرداخت خواهد شد که می‌تواند به توسعه منطقه‌ای و خانوارهای کم درآمد کمک کند.

پوررضایی گفت: مجامع شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و اگر در مرحله نخست تعداد نامزدها برای انتخاب اعضای هیات مدیره این شرکتها به حد نصاب رسید، وارد سه دستور کار شامل تصویب صورتهای مالی، انتخاب اعضای هیات مدیره و برگزاری مجمع فوق العاده برای تصویب اساسنامه می‌شوند.

وی افزود: افرادی که به عنوان نامزد برای عضو هیات مدیره شرکتهای سرمایه گذاری استانی در نظر گرفته می‌شوند باید از طریق سازمان بورس تایید صلاحیت شده باشند که مشخصات هریک از آنان روز انتخابات در نرم افزار مربوطه برای همه سهامداران قابل نمایش خواهد بود.

مشاور اجرایی سهام عدالت کشور ادامه داد: اگر تعداد نامزدها در مرحله نخست به حد نصاب نرسید، در مرحله دوم برگزاری این مجمع در بهمن ماه، انتخاب اعضای هیات مدیره با ۱۰۰ نامزد انجام خواهد شد.

وی گفت: تاکنون امکان فروش ۶۰ درصد از سهام عدالت برای کسانی که روش مستقیم آزادسازی این سهام را در کشور انتخاب کرده بودند، فراهم شده و سود به حسابشان واریز شده است.

هر ایرانی ۴.۵ سیم کارت

مدیرعامل برنامه ریزی استراتژیک سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی نیز در این نشست گفت: براساس آمار، هر ایرانی ۴.۵ سیم کارت به نام خود دارد و براساس زیرساختهای ایجاد شده نیاز به حضور فیزیکی مردم برای تغییر نام سیم کارت افراد یا ثبت نام سیم کارت جدید به دفاتر پیشخوان نیست و این اقدام از طریق اینترنت قابل انجام است.

غلامرضا علیزاد افزود: شرکتهای سرمایه گذاری استانی ۲ ماه فرصت دارند که مجمع را برگزار کنند تا اعضای هیات مدیره جدید شرکت انتخاب شوند.

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد سهام این شرکتها شناور است لذا شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه متولی برگزاری این مجامع شدند که به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و لازمه برگزاری آن اطلاع رسانی جامع با مشارکت مسوولان استانی است.

مدیرعامل برنامه ریزی استراتژیک سهام عدالت گفت: ۸۷ کارگزاری، ۲۹۰ دفتر پیشخوان دولت، ۱۶۴ شعبه ۱۱ بانک در حال انجام احراز هویت حضوری سهامداران عدالت در خراسان رضوی هستند و در سامانه سجام نیز ۲۷ نرم افزار الکترونیکی وجود دارد که سهامداران می‌توانند با مراجعه به آن به صورت الکترونیکی احراز هویت شوند.

وی افزود: ۱۲ مشخصه برای سجامی شدن نیاز است که مهمترین آن داشتن سیم کارت به نام فرد و یک شماره شبای بانکی برای واریز سود سهام عدالت در آن است.

علیزاد ادامه داد: سامانه ۱۵۶۹ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در خصوص سهام عدالت و بازار سرمایه و چگونگی سجامی شدن است.

سهام ۵۷ شرکت در شرکت سرمایه گذاری استانی خراسان رضوی

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان در سال ۱۳۸۵ به صورت شرکت سهامی خاص راه‌اندازی و در سال ۱۳۹۰ تبدیل به شرکت سهامی عام شد.

حسین امیررحیمی افزود: بیش از ۹۰ درصد ارزش پرتفوی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان در صنایع فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای، بانکها و موسسات اعتباری، استخراج کانی‌های فلزی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از ارزش پرتفوی این شرکت را نمادهای فارس، فملی، فولاد، شتران و وبملت تشکیل می‌دهند و جمع دارایی‌های آن ۴۹۳ هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال و خالص ارزش دارایی‌های هر سهم هزار و ۵۲۷ ریال است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در خصوص پیگیری برگزاری مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری استانی خراسان رضوی گفت: میزان ثبت نام سهامداران تا ششم دی ماه در سامانه سجام ۱۶.۶ درصد است که نسبت به استانهای دیگر کشور بسیار اندک است.

وی ثبت نام برای عضویت در هیات مدیره براساس انتخابات مجمع شرکت سرمایه گذاری استانی خراسان رضوی را ۲۱ نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.