معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی از تهیه دو نوع محلول ضدعفونی‌کننده دست و سطوح فاقد الکل و تولیدشده با فناوری‌های جدید برای استفاده زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی خبر داد.

استفاده از محلول‌های ضدعفونی‌کننده با فناوری‌های جدید در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امین بهنام ابراز کرد: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه بهداشت، به‌ویژه در دوران پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا، محلول ضدعفونی‌کننده ارگانیک و گیاهی تهیه شده است.

وی افزود: پس از تشکیل جلسه کارگروه «بررسی محصولات نوآور» با حضور نمایندگانی از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تأیید این محصولات جدید از سوی این کارگروه، آستان قدس رضوی اقدام به خریداری این دو محصول کرده است.

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه این محلول‌های ضدعفونی‌کننده مورد تأیید آزمایشگاه‌های معتبر ایران و جهان است، افزود: امکان استفاده از این محصولات برای ضدعفونی کردن دست و سطوح، مهم‌ترین مزیت آن‌ها در مقایسه با سایر ضدعفونی‌کننده‌های گیاهی است. هم‌چنین این محلول فاقد الکل، برای طیف وسیعی از عوامل بیماری‌زا اعم از باکتری، ویروس و قارچ مؤثر است.

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه ماهیانه بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ لیتر محلول ضدعفونی‌کننده دست در حرم مطهر مصرف می‌شود، گفت: نزدیک به هفت هزار و ۵۰۰ لیتر محلول ضدعفونی‌کننده سطوح با پمپ‌های دستی و حدود ۵۰ هزار لیتر از این محلول‌ها نیز توسط خودرو مجهز به پمپ در اماکن متبرکه رضوی در هر ماه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است دستگاه‌های ضدعفونی خودکار در نقاط مختلف حرم مطهر رضوی به‌ویژه در ورودی‌ها نصب شده است و زائران و مجاوران می‌توانند دست‌های خود را ضدعفونی کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.