مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات گفت: در طی سال جاری شاهد چهار مرحله سیل و تگرگ در شهرستان بودیم که در مجموع ۱۷۲ میلیارد تومان به شهرستان مه‌ولات خسارت وارد شده است.

سیل و تگرگ در مه‌ولات ۱۷۲ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است

به گزارش قدس آنلاین، هادی ساربان در نشست خبری که ظهر امروز در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مه ولات برگزار شد، اظهار کرد: در طی سال جاری و در فروردین ماه و اردیبهشت ماه شاهد چهار مرحله سیل و تگرگ بودیم که متاسفانه ۱۷۲ میلیارد تومان به شهرستان خسارت وارد شد که طبق پیگیری‌ها افرادی به آن‌ها خسارت وارد شده است می‌توانند تا تاریخ ۲۹ اسفندماه هر وامی که سررسید داشته باشند، تا ۳ سال امهال شود.

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات در ادامه با اشاره به اینکه در سیل و تگرگ سال جاری در بخش زراعت به ۲۲۲ هکتار و در باغات ۲۵۸۷ هکتار خسارت وارد شده است، افزود: متاسفانه در سیل و تگرگ امسال ۲ باب ساختمان دامداری به طور کامل تخریب شده و ۶۶ راس گوسفند تلف شدند و همچنین به ۱۵ رشته قنات و ۲۰۰۰ متر کانال آبرسانی خسارت وارد شده است.

ساربان با بیان اینکه خسارت وارده به استانداری ارسال شده است، افزود: در خصوص پرداخت خسارت‌ها تا این لحظه به علت برخی از مشکلات از جمله کرونا هنوز پرداختی به جامعه هدف صورت نگرفته است، البته لازم به ذکر است متاسفانه کمتر از ۵ درصد کشاورزان منطقه تحت پوشش بیمه هستند که نیازمند آن است کشاورزان و باغداران محترم نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

وی افزود: رسالت مجموعه کشاورزی تولید است و در این خصوص در سال ۹۹ از مجوع ۱۵ واحد مرغداری فعال شهرستان، بیش از ۴۳۸ هزار کیلوگرم تولید گوشت داشته‌ایم که البته به علت تورم موجود در بازار این مقدار نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات شهرستان مه‌ولات که قطب کشاورزی خراسان‌رضوی است، بحث تک محصولی است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محصول پسته برای تولید کننده صرفه اقتصادی دارد و از طرفی مشکلات کمبود آب داریم، بحث کشت جایگزین کمی با مشکل مواجه است، البته طبق آزمایشات انجام شده بر روی خاک ۹۹ درصد از زمین منطقه مستعد کشت پسته است، اما در مجموع موضوع کشت جایگزین را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و به خصوص در بخش بالا مه‌ولات اقداماتی در این خصوص انجام شده‌ است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.