نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای چهارماه پایانی سال جاری باید یارانه معیشتی را به حساب ۴۰میلیون نفر واریز کند .

یارانه معیشتی را دولت باید به حساب۴۰میلیون نفر واریز می کرد/دولت درباره اجرای نادرست قانون باید پاسخگو باشد

محسن زنگنه در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: طبق توافقی که بین مجلس و دولت صورت گرفته بود  باید یارانه معیشتی به حساب ۴۰میلیون نفر واریز می شد.

وی تصریح کرد: دولت متعهد شده بود  به حساب ۲۰میلیون نفری که مجلس برای آنها یارانه معیشتی را ماهانه ۱۲۰هزار تومان در نظر گرفته بود و اغلب اقشار آسیب پذیر و تحت حمایت نهادهایی نظیر بهزیستی و کمیته امداد هستند،برای چهار ماه پایانی سال جاری  این مبلغ را واریز کند.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مجلس شورای  اسلامی پرداخت ماهانه ۶۰هزار تومان یارانه معیشتی  به حساب ۴۰میلیون نفر دیگر  را برای این چهار ماه نیز به تصویب رسانده بود که در توافق مجلس و دولت ، مقررشد از این تعداد ۲۰میلیون نفر که نسبت به دیگران از وضعیت معیشتی و اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند انتخاب و به جای ۶۰هزار تومان مبلغ ۱۰۰هزار تومان به حساب آنها واریز شود.

وی ادامه داد: از این رو دولت باید یارانه معیشتی را با در نظرگرفتن شرایط درآمدی افراد  و اولویت های در نظرگرفته شده  به حساب ۴۰میلیون نفر واریز می کرد که طبق گزارش های  ارائه شده تعداد افراد دریافت کننده این یارانه ،  کمتر از این تعداد و تنها به حساب ۳۴میلیون نفر واریز شده است از این رو مجلس شورای اسلامی این موضوع را از دولت سوال و پیگیری خواهد کرد تا این یارانه را حداقل به ۴۰میلیون نفر توافق شده ،  پرداخت کند.

 وی در پاسخ به این موضوع که خیلی از اقشار جامعه که دارای حقوق ثابت و بیمه تامین اجتماعی نیستند نیز این یارانه را دریافت نکرده اند اما در مقابل برخی افراد حقوق بگیر مشمول دریافت این یارانه شده اند نیز   گفت: دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد و دلایل خود را برای اجرای ناصحیح این قانون بیان نماید.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.