مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی از تصویب ۲۹ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

۲۹ طرح‌ سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیررحیمی افزود: مجموع رقم مالی این تعداد طرح سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی ۱۱۰ میلیون دلار است.

وی ادامه داد: امسال شمار طرحهای سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در خراسان رضوی نسبت به پارسال در همین مدت ۱۵۲ درصد بیشتر شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: تصویب ۲۹ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در این استان در حالی که با محدودیتها و شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و تبعات اقتصادی آن مواجهیم، عملکرد بسیار مطلوبی برای خراسان رضوی محسوب می‌شود.  

امیر رحیمی افزود: علاوه بر طرحهای سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در خراسان رضوی تعداد ۱۴ طرح دیگر مربوط به همین حوزه در حال اخذ مصوبه قانونی لازم هستند.

وی ادامه داد: ارزش مالی طرحهای سرمایه‌گذاری در دست تصویب خراسان رضوی ۱۴۰ میلیون دلار است که تا پایان دی ماه جاری این تعداد به تصویب می رسد و به این ترتیب ارزش مالی مجموع سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی به ۲۵۰ میلون دلار خواهد رسید.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: با توجه به پررونق بودن سه ماه پایانی هر سال در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی، رونق بیشتری را در این استان به ثبت خواهیم رساند.

امیر رحیمی افزود: طبق برآورد انجام شده تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری استان دست کم به ۶۰ مورد و مبلغ سرمایه‌گذاری در آنها نیز به حدود ۴۲۵ میلیون دلار خواهد رسید که نسبت به پارسال از نظر تعداد ۱۰۰ درصد و از نظر مبلغ ۲۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: خراسان رضوی همواره در جذب سرمایه گذاری خارجی از نظر تعداد طرح، استان پیشرو در کشور است اما از نظر رقم سرمایه گذاری خارجی مصوب، با توجه به استقرار طرح‌های بزرگ حوزه پتروشیمی در جنوب ایران، رتبه های نخست را ندارد و این رتبه‌ها متعلق به استان های جنوبی کشور است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: این استان دارای طرحهای سرمایه‌گذاری خارجی متعدد و با مبالغ پایین‌تر از نظر مبلغ سرمایه‌گذاری است که همین امر به نوعی موجب تسهیل در ورود سرمایه به استان شده است.

امیر رحیمی افزود: طبق بررسی انجام شده حدود ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری خارجی خراسان رضوی در سال جاری متعلق به سرمایه‌گذاران کشور افغانستان است.

وی ادامه داد: در خراسان رضوی از مجموع ۲۹ طرح مصوب تاکنون پنج طرح افتتاح و به بهره‌برداری کامل رسیده است هر چند از نظر تعداد طرحهای مصوب سرمایه‌گذاری خارجی، خراسان رضوی حائز رتبه نخست در کشور است.  

او اضافه کرد: پارسال با ۳۱ طرح مصوب رتبه نخست و از نظر ارزش طرح‌ها جزء پنج استان برتر کشور بودیم و امسال نیز پیش بینی می‌شود از نظر تعداد طرحها در رتبه نخست و از نظر ارزش طرح‌ها نیز جزء سه استان برتر کشور باشیم.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.