شمار تماسهای تلفنی شهروندان در خراسان رضوی با "سامانه ۱۹۱" دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای کسب مشاوره و راهنمایی پیرامون ویروس همه‌گیر کرونا و بیماری کووید ۱۹ به میزان ۷۸ درصد کاهش یافته است.

تماسهای مشاوره شهروندان خراسانی پیرامون کرونا کم شده است

به گزارش قدس آنلاین، مسوول سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد که برای ارائه مشاوره پیرامون کرونا به عموم مردم فعال شده است امروز  کاهش محسوس و قابل توجه شهروندان خراسانی را با این سامانه تایید و بیان کرد: ارائه مشاوره به مردم پیرامون ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ در قالب سامانه تلفنی ۱۹۱ از ابتدای شیوع این ویروس راه‌اندازی شده و همچنان فعال است.

دکتر زهرا اباصلتی افزود: فعالیت این سامانه در بحبوحه بحران کرونا از سرگردانی مردم در این حوزه و همچنین ازدحام در مراجعه به بیمارستانها جلوگیری کرده است.  

شهروندان خراسانی ساکن در منطقه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ظرف این مدت تاکنون در تماس با سامانه ۱۹۱ اطلاعات و مشاوره تخصصی لازم را از کارشناسان آموزش‌دیده در مورد علائم ابتلا به ویروس کرونا، درمان بیماری کووید ۱۹ و نحوه پیشگیری دریافت می‌کنند.  
وی ادامه داد: همچنین شهروندان مشکوک به ابتلا ویروس کرونا، از طریق سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای معاینه و بررسی طبی به مراکز خدمات جامع سلامت واقع در نزدیکترین محل سکونتشان هدایت می‌شوند.

مسوول سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد تماسهای مردمی با این سامانه در زمان اوج همه‌گیری کرونا روزانه بیشتر از ۹۰۰ مورد بود.

وی افزود: هم‌اینک شمار تماسهای شهروندان خراسانی با سامانه ۱۹۱ پیرامون اخذ مشاوره در خصوص کرونا، روزانه به ۲۰۰ مورد رسیده است.

دکتر اباصلتی ادامه داد: این آمار نشانگر کاهش ۷۸ درصدی تماسهای شهروندان خراسانی با سامانه ۱۹۱ در مقایسه با هنگام اوج همه‌گیری ویروس کرونا در خراسان رضوی است.

وی گفت: این کاهش، با نزول قابل توجه تعداد شهروندان درگیر با ویروس کرونا و بستری بیماران کووید ۱۹ در بیمارستانها و مراکز درمانی خراسان رضوی همزمان است.

با این وجود مسوول سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد هشدار داد: گرچه کاهش در این موارد، نویدبخش مهار نسبی شیوع ویروس کرونا و تاثیر مثبت اقدامات و محدودیتهای پیشگیرانه است اما در واقع امر این ویروس خطرناک همه‌گیر همچنان در جامعه وجود دارد و فعال است.  

وی افزود: بر این اساس، کمترین غفلت و سهل‌انگاری در رعایت دستورالعملهای پیشگیرانه سبب اوجگیری دوباره شیوع ویروس کرونا می‌شود بنابراین دقت در اجرای کامل و باوسواس پروتکلهای بهداشتی از سوی آحاد افراد جامعه همچنان مورد تاکید قرار دارد.

۸۰ درصد جمعیت استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه جمعیت خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی را از دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور دریافت می‌کنند.

بر اساس آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۱۱۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و ۶۹۳ تن رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.