سخنران حرم مطهر رضوی گفت: آن حضرت تنها از نظر مباحث فردی الگو نبودند بلکه مهم‌ترین بعد شخصیت این بانوی بزرگوار عمل به مسئولیت‌های اجتماعی بود

عمل به مسئولیت های اجتماعی مهمترین بُعد شخصیت حضرت فاطمه(س)

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در ویژه برنامه شب شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) که بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با عنوان(خیر کثیر) برگزار و از طریق فضای مجازی پخش شد، گفت: یکی از مهمترین ابعاد زندگی حضرت صدیقه طاهره(س) بُعد زندگی اجتماعی آن حضرت بود.
وی تصریح کرد: در آیه ۲۵ سوره حدید آمده است: «که ما فرستادگان خود را با دلایلی روشن به همراه کتاب و وسیله سنجش فرو فرستادیم تا مردم برای گسترش قسط و عدل قیام کنند». طبق این آیه کریمه پیامبران الهی فقط وظیفه بیدار کردن و آگاهی بخشیدن به مردم را دارند و قیام برای اقامه عدل وظیفه خود مردم است و افراد جامعه اسلامی خودشان باید برای اقامه عدل قیام کنند.
خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اقدامات حضرت فاطمه زهرا(س) بعد از رحلت رسول اکرم(ص) ابراز کرد: حضرت زهرا(س) در این برهه از زمان بنا به وظیفه اجتماعی که بر دوش خود احساس می‌کردند اقدام به دعوت مردم برای یاری حق و دفاع از ولایت امیرالمومنین(ع) کردند.
پناهیان اضافه کرد: حضرت زهرا(س) به خاطر مسئولیت اجتماعی که داشتند در مسجد حاضر شدند و خطبه خواندند و همچنین از دعوت چهره به چهره هم غافل نشدند و چهل شبانه روز در خانه مهاجرین و انصار رفتند و از آنها برای یاری اسلام طلب یاری کردند.
وی اظهار کرد: یکی از دلایلی که امیرالمومنین(ع) بعد از رحلت رسول اکرم(ص) غریب و خانه نشین شدند این بود که مردم به وظیفه اجتماعی خود به درستی عمل نکردند. اگر همه افراد جامعه مانند دخت نبی مکرم اسلام(ص) به مسئولیت اجتماعی خود عمل می‌کرد شاید تاریخ اسلام در آن زمان به گونه‌ای دیگر رغم می‌خورد.
وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی کامل برای یک فرد مسلمان است عنوان کرد: آن حضرت تنها از نظر مباحث فردی الگو نبودند بلکه مهم‌ترین بعد شخصیت این بانوی بزرگوار عمل به مسئولیت‌های اجتماعی بود.
گفتنی است؛ قرائت زیارت پرفیض امین الله و مرثیه سرایی و عزاداری به مناسب شهادت حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.