سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به اینکه توافقات ضمنی برای تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صورت انجام اصلاحات مورد نظر مجلس صورت گرفته است، گفت: احتمال اینکه جلسه رأی گیری برای بودجه در شیفت سوم امروز مجلس شورای اسلامی برگزار شود وجود دارد.

توافقات ضمنی برای تصویب کلیات لایحه بودجه صورت گرفته/احتمال رأی‌گیری برای کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در شیفت سوم امروز مجلس

«رحیم زارع» سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با قدس آنلاین در رابطه با آخرین تحولات پیرامون تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: طبق برنامه زمان‌بندی روز سه شنبه(فردا) رای گیری کلیات بودجه در صحن علنی مجلس در نظر گرفته شده است اما این احتمال نیز وجود دارد که در صورت رسیدن به حدنصاب لازم مجلس رای گیری در این زمینه را در شیفت سوم(شب) نیز انجام دهد.

زارع افزود: امیدواریم که نمایندگان با یک منطق و یک چارچوب برای تصویب یا رد کلیات لایحه بودجه تصمیم‌گیری کنند. امروز صبح هم جلسه غیرعلنی به درخواست دکتر قالیباف رئیس مجلس برگزار شد که نمایندگان موافق و مخالف نظرات کارشناسی خود را در رابطه با کلیات بودجه مطرح کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: بعد از دیداری که بین رئیس جمهور و رئیس مجلس در رابطه با لایحه بودجه انجام گرفت به نظر می‌رسد اجماعی در میان نمایندگان بوجود آمده است که در صورتی که اصلاحات مورد نظر مجلس مورد قبول دولت و شروای نگهبان قرار گیرد، با تصویب کلیات بودجه موافقت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: اصلاحیات مورد نظر مجلس در آن حوزه‌هایی است که بر اساس منویات مقام معظم رهبری در رابطه با نقشه راه بودجه، اصلاح ساختار بودجه و عدم استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در بودجه عمومی در کلیات بودجه وجود داشت که قرار شد آن بخش از منابع صندوق توسعه ملی که در بودجه دیده شده بود از منابع بودجه در نظر گرفته شود؛ توافقات ضمنی صورت گرفته است اما تمام اینها به نظرات نمایندگان مجلس در جلسه رأی گیری دارد که احتمالاً در شیفت سوم امروز یا قطعاً در جلسه فردا اخذ خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این «محمدحسین فرهنگی» سخنگوی هیأت رییسه مجلس امروز در نشست خبری که در حاشیه جلسه غیررسمی به صورت غیرعلنی برای بررسی مسائل مربوط به بودجه ۱۴۰۰ برگزار شد با اشاره به اعلام نظر ۱۰ مخالف و موافق کلیات لایحه بودجه سال آینده از موکول شدن رأی گیری به فردا خبر داده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.