رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت نرخ تورم نقطه به نقطه استان در آذر ماه سال جاری در کل خانوار استان۴۶.۶ درصد بوده که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۷ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۰.۷ درصدی نرخ تورم خراسان رضوی در آذر ماه

به گزارش قدس آنلاین، رضا جمشیدی با بیان این مطلب اظهار کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه کل خانوار در نقاط شهری استان  ۴۴.۸ و روستایی ۵۳.۶ درصد بوده که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۰.۸ و روستایی ۰.۴ افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در آذر ماه سال جاری ۴۴.۸ درصد است، عنوان کرد: این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۱.۶ درصد کاهش یافته است. این نرخ برای خانوارهای شهری ۴۴.۲ و روستائی ۴۸ درصد بوده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۱.۵ و ۲.۳ درصد کاهش یافته است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد : نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای استان در آذر ماه سال جاری ۳.۸ درصد بوده که نسبت به ماه قبل از آن ۲.۳ درصد کاهش یافته است. این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۳.۷ و روستائی ۴.۳ درصد اعلام شده که به ترتیب ۲ و ۳.۲ درصد کاهش داشته است.

جمشیدی بیان کرد : نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای کشور نیز در آذر ماه سال جاری ۲درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۳.۲ درصد کاهش یافته است. این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۱.۹و روستائی ۲.۷ درصد اعلام شده که به ترتیب ۲.۸ و ۴.۹ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذر سال جاری در کل خانوارهای استان ۲۸.۴درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۱.۹درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۲۷.۳و روستائی ۳۲.۸ درصد بوده که به ترتیب ۱.۹ و۲.۳ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذر ماه سال جاری در خانوارهای کل کشور ۳۰.۵درصد بوده که نسبت به مدت مشابه ۱.۵ درصد افزایش یافته است. این شاخص برای خانوارهای شهری و روستایی کشور ۳۰.۵ درصد اعلام شده که به ترتیب ۱.۵ و ۱.۷ درصد افزایش داشته است.

جمشیدی تصریح کرد: تورم نقطه به نقطه کل خانوار در آذر ماه سال جاری استان در گروه خوراکی ها،   آشامیدنی‌ها و دخانیات ۶۴.۱، پوشاک و کفش ۶۰.۴، مسکن ۱۶.۷و گروه بهداشت و درمان ۲۷ بوده و این ارقام برای کشور به ترتیب ۵۷.۹، ۴۴.۴، ۲۸، ۳۴.۵ اعلام شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی، وی اضافه کرد: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۲۷۵.۱، مناطق شهری ۲۶۵.۳و مناطق روستائی ۳۱۷.۸ است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.