امام جمعه مشهد گفت: کسی که باعث شد اسلام در خط تداوم وحی و رهبری امامت باقی بماند حضرت زهرا (س) است.

حضرت زهرا (س) باعث تداوم اسلام شد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی امروز به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: اگر  حضرت فاطمه زهرا (س) نبود جریان امامت و اسلام براندازی شده بود و مجاهدتهای حضرت علی (ع) از بین می‌رفت و زحمات پیامبر (ص) هم بی نتیجه می‌شد.

وی ادامه داد: حدیث قدسی می‌گوید اگر فاطمه (س) نبود پیامبر (ص) و علی (ع) را خلق نمی‌کردم. حضرت زهرا (س) سرمایه و هستی پیامبر (ص) بود.

امام جمعه مشهد گفت:  برخی می‌خواهند شهادت حضرت زهرا (س) را به یک اختلاف و دعوای سیاسی و زد و خورد فیزیکی تقلیل دهند در حالی که آن حضرت به این خاطر به شهادت رسید که رهبری امت در جریان وحی و در خط امامت ادامه پیدا کند.

وی افزود: اگر حضرت علی (ع) می‌خواست با زور قدرت را در دست بگیرد و مسیر رهبری را در جریان امامت قرار دهد اسلام تز قدرت و حکومت می‌شد و می‌گفتند پیامبر (ص) فقط برای حکومت کردن پیامبری را بهانه کرد و حضرت علی (ع) نیز با زور و قدرت حکومت را به دست آورد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: اگر حضرت علی (ع) می‌خواست با زور قدرت را بدست گیرد با یک چوب دستی هم می‌توانست همه مردم مدینه را از شهر بیرون بریزد.

وی گفت: تعبیر حضرت امام باقر (ع) است که فرمود بعد از پیامبر (ص) به جز سه یا هفت نفر همه مرتد شدند و مسیر رهبری اسلام را از تداوم خط وحی جدا کردند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.