همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به روایت ۷۵ روز، مراسم عزاداری روز شهادت اُم ابیها حضرت فاطمه (س) با حضور خدام حضرت امام رضا(ع) و کارکنان آستان قدس رضوی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مراسم عزاداری روز شهادت اُم ابیها حضرت فاطمه (س) ویژه خدام در حرم مطهر برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در مراسم عزاداری روز شهادت اُم ابیها حضرت فاطمه (س) ویژه خدام که در رواق دارالحجه حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: شکر خداوند بابت نعمات الهی کاری سهل و آسان است و فضیلت آن نسبت به سایر فضیلت‌ها افضل است.

وی با اشاره به اینکه مصائب وارده بر حضرت زهرا(س)، ناشی از عدم شکرگذاری مردم نسبت به نعمات خداوند همچون نعمت امامت و ولایت بود، گفت: مردم اگر در پی شکرگذاری خداوند بودند بی‌گمان باید فرزند و نوه رسول الله(ص) را تکریم و احترام می‌کردند نه اینکه به آن بزرگواران بی‌حرمتی و آسیب وارد کنند.

حجت الاسلام پناهیان با تاکید بر اینکه دعا کردن به معنای درخواست نعمت از خداوند است، خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم قبل از دعاکردن حتما به خاطر داشته‌هایمان سپاسگذار خداوند باشیم و پس از آن از خداوند تقاضای نعمت افزون‌تری کنیم.

وی اضافه کرد: زیارت امین الله که در آستان‌های مقدس به قرائت آن توصیه می‌شود؛ بسیاری از فرازهای آن به شکر نعمات خداوند اشاره دارد و سراسر شکرگذاری است.

خدام در قبال نعمت خدمت، شاکر باشند

حجت الاسلام پناهیان خطاب به خدام حرم مطهر رضوی ابرازکرد: لحظات خدمت در حرم مطهر رضوی، وجودتان را سرشار از شکر کنید چراکه این شکرگذاری موجب ایجاد علاقه بین شما و امام رئوف می‌شود از همین رو این معنویت به زائران نیز منتقل می‌شود.

وی تاکید کرد: شکر نعمات خداوند یعنی بیان نکردن مشکلات خود نزد خداوند ولی پروردگار بدون شک از گرفتاری و مشکلات زندگی‌تان خبر دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه، رضایت امام رضا(ع) را رضایت الهی عنوان و تصریح کرد: خدام این بارگاه نورانی اگر رضایت حضرت امام رئوف را کسب کنند، قطعا در دنیا و آخرت‌ عاقبت بخیر خواهند شد.

گفتنی است؛ مدیحه سرایی و ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) پایان بخش این مراسم معنوی بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.