یک روزنامه کویتی نوشت، آمریکا از کویت خواسته تحریم‌هایی که علیه جبران باسیل، وزیر خارجه سابق لبنان در نظر گرفته بود، اجرایی کند.

قدس آنلاین: روزنامه الرای چاپ کویت نوشت، وزارت خارجه کویت با انتشار بخش‌نامه‌ای برای بانک مرکزی این کشور، وزارت تجارت و صنعت و موسسه بازارهای پولی از تمامی تشکل‌های وابسته به آنها خواست در راستای اجرای تحریم‌ها علیه جبران باسیل به دلیل دست داشتن او در فساد، هر گونه اطلاعاتی درباره او را گزارش دهند.

الرای به نقل از برخی منابع آگاه نوشت، درخواست وزارت خارجه کویت از طریق کمیته اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم که بر اساس یادداشت سفارت آمریکا در کویت مطرح و تصویب شده بود، ارائه شد.

همچنین این روزنامه کویتی نوشت، وزارت خارجه کویت در نامه اخیر خود برای تمام نهادها و دستگاه‌های وابسته به نهادهای نظارتی از جمله بانک‌ها، شرکت‌های صرافی و سایر موسسه‌ها تاکید کرد، هر گونه اطلاعاتی درباره جبران باسیل باید ظرف سه روز کاری به وزارتخانه گزارش شوند.

آمریکا نوامبر گذشته باسیل را به اتهام فساد مورد تحریم‌هایی قرار داد.  

در همین راستا مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز مدعی شد: باسیل با فعالیت‌های فسادآمیز خود در ساختار فاسد و جانبدارانه سیاسی که لبنان به آنها گرفتار شده، نقش ایفا می‌کند و به فعالیت‌های حزب‌الله در "بر هم زدن ثبات" کمک کرده و به آنها سهولت می‌بخشد.

قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» (کاتسا) در سال ۲۰۱۲ با موافقت قاطع دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا تصویب شد و باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت آمریکا آن را امضا کرد.

بر اساس این قانون، اگر یک خارجی به اصطلاح مسؤول قتل، شکنجه و یا نقض آشکار حقوق بشر باشد، رئیس جمهوری آمریکا ملزم است پس از درخواست اعضای کمیته، تحقیقات در این زمینه را آغاز کند.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.