۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
کد خبر: 733851

مدیر انستیتوی مسکو که اولین واکسن این کشور را در برابر بیماری جدید تولید کرده است، امروز (دوشنبه) اعلام کرد: روسیه آزمایش‌های مربوط به درمان بیماران مبتلابه کووید-۱۹ با آنتی‌بادی را در سال آینده میلادی آغاز خواهد کرد.

آزمایش داروی جدید کووید-۱۹ در روسیه

قدس آنلاین، خبرگزاری RIA روسیه اعلام کرد: الکساندر گینتسبورگ، مدیر موسسه گامالیا اظهار کرد که امیدوار است، آزمایش داروی جدید مبتنی بر آنتی‌بادی در پاییز ۲۰۲۱ آغاز شود.

وی گفت: «امیدوارم آزمایش‌های بالینی در پاییز آغاز شود.»

وی ادامه داد: «ما برای توسعه این دارو هم‌زمان از چندین فناوری استفاده می‌کنیم، کاری که هم‌اکنون در حال انجام است.»

روسیه از بیماران مبتلابه کووید-۱۹ خواسته است که برای تحقیقات، پلاسمای خون خود که سرشار از آنتی‌بادی است را اهداء کنند.

در اوایل سال جاری، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده با یک کوکتل آنتی‌بادی آزمایشی تولیدشده توسط داروسازی ریجنران (Regeneron Pharmaceuticals Inc) تحت درمان قرار گرفت.

آنتی‌بادی‌ها، پروتئین‌های ساخته‌شده توسط سیستم ایمنی بدن هستند که به یک ویروس مهاجم متصل شده و آن را خنثی می‌کنند. کوکتل ریجنران حاوی آنتی‌بادی ساخته‌شده توسط شرکت و دریافت شده از مبتلایان بهبودیافته از بیماری کووید-۱۹ است.

خبرگزاری تاس (TASS) گزارش کرد که گامالیا گینتسبورگ (Gamaleya’s Gintsburg) اعلام کرد که داروی جدید روسی از «آنتی‌بادی‌های مونوکلونال»، نسخه‌های مهندسی‌شده ژنتیکی از آنتی‌بادی‌های موجود در پلاسمای خون افراد مبتلابه کووید-۱۹ ساخته می‌شود.

روسیه هفته گذشته ثبت‌نام داوطلبان جدید برای آزمایش انسانی واکسن اسپوتینک وی (Sputnik V) را متوقف کرد، به گفته توسعه‌دهندگان، در حال حاضر، استفاده از دارونما برای شرکت‌کنندگان غیراخلاقی است، زیرا این واکسن به‌طور فزاینده‌ برای عموم قابل‌دسترسی است.

روسیه بلافاصله پس از تایید نظارتی این واکسن در ماه آگوست، تلقیح تعداد اندکی از گروه‌های پرخطر را آغاز کرد و سپس در ماه بعد واکسیناسیون در مقیاس گسترده در مسکو انجام شد.

شایان ذکر است، در این ماه روند گسترده واکسیناسیون افزایش یافت و اکنون بیش از ۲۰۰ هزار روس این واکسن را دریافت کرده‌اند.

از زمان شروع همه‌گیری، روسیه بیش از ۳ میلیون مبتلا و ۵۵ هزار مرگ را ثبت کرده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.