مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: از تیر ماه تا ابتدای دی سال جاری حجم ترانزیت کالا از طریق مرز ریلی سرخس واقع در شمال شرقی خراسان رضوی با کشور جمهوری ترکمنستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد بیشتر شده است.

ترانزیت ریلی از مرز سرخس افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی نصیری ورگ  افزود: با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و پس از تعطیلی مرز ریلی سرخس از اسفند ماه پارسال، شروع تبادلات تجاری از این مرز از ابتدای تیرماه امسال آغاز شد.

وی ادامه داد: از تیر تا پایان آذر ماه امسال در مجموع ۲۰۰ هزار تن کالا به عنوان ترانزیت ورودی از مرز سرخس و کشور ترکمنستان وارد ایران و بیش از ۹۰ درصد آن به بندرعباس و بقیه به مرز میرجاوه با پاکستان منتقل شد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: علاوه بر ورود واگنهای حامل بار به خاک ایران، بخشی از این ترانزیت به شکل انتقال ترکیبی بار از کامیون به ریل و واگنهای ایرانی در مرز سرخس بوده است.

نصیری افزود: زیرساختهای مناسب در مرز ریلی سرخس و استفاده از ظرفیت واگنهای ایرانی برای بارگیری و انتقال این مقدار کالا به مبادی خروجی کشور، از دلایل افزایش و رونق ترانزیت ریلی در این گذرگاه مرزی است.

وی ادامه داد: گوگرد با حجم ۱۵۰ هزار تن، معادل ۷۵ درصد از مجموع این مقدار ترانزیت کالا را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: سایر اقلام ترانزیت شده از طریق مرز ریلی سرخس شامل کالاهای کانتینری، کود شیمیایی و برخی اقلام دیگر است.

شهرستان مرزی سرخس در فاصله ۲۰۲ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.