اهواز- احداث سیل بند برای جلوگیری از سیل در منطقه حفاظت‌شده کرخه مدتی است که سیلی از انتقادات را به سمت این پروژه گسیل ساخته است که حالا با بالا گرفتن حجم انتقادها هرروز یک مسئولی برای اینکه پای خود را از پرونده قتل‌عام دو هزار درخت در این منطقه حفاظت‌شده پیش بکشد به طریقی اعلام برائت می‌کند.

سیل انتقادات به سمت «سیل بند کرخه» روان شد

قدس آنلاین-گروه استان ها: با بالا گرفتن انتقادات به منظور قطع درختان جنگلی پارک حفاظت شده کرخه مدیرکل مدیرت بحران چندی پیش اعلام کرد که ردپایی در این پروژه نداشته است.

با بالا گرفتن حجم انتقادات حالا نوبت به رئیس منابع طبیعی شوش رسیده است که خود را از این موضوع مبرا دانشته و اعلام کند منابع طبیعی نقشی در این موضوع نداشته  و لذا باید این مشکل را از طریق محیط زیست دنبال کرد.

مدیر منابع طبیعی شوش، پارک ملی کرخه را خارج از حیطه وظیفه سازمان جنگل‌ها می‌داند و اعتقاد دارد که محیط‌زیستی‌ها باید به این پرسش‌ها پاسخ بدهند.

این موضوع در حالی است رئیس اداره پارک ملی کرخه مدعی است در آغاز پروژه علیه پیمانکار به مراجع قضایی شکایت و کار را متوقف کرده است اما متأسفانه رأی دادگاه به نفع پیمانکار صادر و کار دوباره آغاز شد.

محمد الوندی در این رابطه اظهار می‌کند: ستاد بحران استان برای قطع درختان پارک ملی کرخه مجوز محیط‌زیست را ندارد.

در همین راستا برای بسیاری از مردم و به‌ویژه دوستداران محیط‌زیست این سؤال مطرح می‌شود که چگونه می‌شود درحالی‌که اداره منابع طبیعی به‌عنوان مسئول منابع ملی و طبیعی مجوزی صادر نکرده و یا نقشی در این حادثه نداشته و از طرفی محیط‌زیست هم مجوزی در این رابطه صادر نکرده و ستاد مدیریت بحران هم بی‌خبر است لذا مسئول رسیدگی به قطع افزون بر دو هزار درخت در پارک جنگلی حفاظت‌شده کرخه کیست؟

از اصرار تا انکار مسئولان

در همین راستا یکی از کارشناسان محیط‌زیست به ما می‌گوید: این موضوع که مسئولان خود را مبرا از نقش‌آفرینی در قطع درختان نشان می‌دهند تنها یک بازی رسانه‌ای برای التیام بخشیدن افکار عمومی است.

این کارشناس محیط‌زیست که تمایلی برای افشای نام خود ندارد اذعان می‌کند: مسئولان ستاد بحران در حالی ادعا می‌کنند که نقشی در این موضوع ندارد که احداث ریل‌بند نتیجه مصوبه ستاد بحران استان بعد از سیل سال ۹۸  است و لذت چگونه آن را انکار می‌کنند!

این کارشناس اظهار می‌کند: جالب اینجاست درختان متراکمی که خود به‌عنوان سیل بند طبیعی عمل می کنند در این مسیر قطع شده اند تا به‌جای آن با ایجاد خاک‌ریز از سیل جلوگیری شود.

وی با تأکید بر بی‌اطلاعی برخی مسئولان گفت: پیش‌ازاین محیط‌زیست دستور توقف کار را گرفت و به دادگاه شکایت برد اما برخی آقایان با اعمال فشار و دلایل غیر کارشناسی ظرف مدت ۴۵ روز از دادگاه برای ساخت این سیل بند مجوز گرفتند حال چگونه می‌توان ادعا کرد که هیچ شخصی از این مجوز و تخریب گسترده بی‌اطلاع است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.