اعضای شورای شهر تهران میدان قدس در محله دولت آباد در منطقه ۲۰ به نام "شهید ابومهدی المهندس" نامگذاری کردند.

تغییر نام میدان قدس منطقه ۲۰ تهران به نام «شهید ابومهدی المهندس»

قدس آنلاین: محسن هاشمی با بیان اینکه در نظر داریم قبل از سالگرد شهادت قاسم سلیمانی یک نامگذاری به نام شهید "ابومهدی" داشته باشیم گفت: این دستور امروز در دستور جلسه قرار داده شده است و اگر اعضای شورای شهر اجازه دهند این مهم را بررسی می کنیم.
در همین راستا محمدجواد حق شناس رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر با بیان اینکه در آستانه سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی قرار داریم گفت: پیشنهاد می شود میدان مرکزی محله دولت آباد در  منطقه ۲۰ به نام شهید ابومهدی مهندس نامگذاری شود و این در حالی است که ۱۱۳ مورد فراوانی نام قدس در تهران داریم و از آنجایی که هم وطنان عراقی در این محله بیشتر سکونت دارند این پیشنهاد نامگذاری ارائه می شود.
مرتضی الویری در مخالفت با این پیشنهاد گفت: ضمن  احترام به شهید ابومهدی باید گفت که سالیان درازی این میدان به نام قدس شناخته شده و  اگر این نام قدیمی را تغییر دهیم، سوال است که آیا  افراد برای عبور و مرور اسم جدید یا قدیم را صدا میکنند؟چراکه بیش از ۳۰ سال است که میدان قدس بوده و این میدان مجددا به همان نام قدیمی خوانده می شود و پیشنهاد میشود این نامگذاری به کمیسیون برگشت داده شود تا یک نامگذاری دیگر داشته باشیم.
مجید فراهانی در دفاع از این پیشنهاد گفت: محور بلوار قدس محل اسکان عراقی های مقیم تهران است و میدان قدس، وسط بلوار است و کمترین مشکل ایجاد می کند.
به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر با ۱۴ موافق به تغییر نام میدان قدس در منطقه ۲۰ در محله دولت آباد به نام شهید ابومهدی مهندس رای مثبت دادند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.