مستند «طغیان» کاری از گروه مستند روایت فتح به کارگردانی ناصر نادری، انعکاسی از شیوه عملکرد مدیران دو شهر پل‌دختر و دزفول در ماجرای سیل سال ۹۸ است.

 مدیریت بحران سیل در  مستند «طغیان»

به گزارش قدس آنلاین، ناصر نادری کارگردان و مستندساز گفت: مستند «طغیان» برای نخستین بار به موضوع نحوه مدیریت بحران در سیل سال ۱۳۹۸ در استان های لرستان و خوزستان می‌پردازد و انعکاسی هم از شیوه عملکرد مدیران دو شهر پل دختر و دزفول هم انجام می‌دهد.

نادری افزود: مستند «طغیان» حدود ۳۴ دقیقه زمان دارد و با ریتمی تند و با استفاده از تصاویر جذابی که تهیه کردیم ساخته شده است. در واقع ساخت این اثر یک سال طول کشیده و ۷۰ درصد تصاویر مستند تولیدی و ۳۰ درصد آرشیوهای دیده نشده است. به این صورت که من و تیم مستندساز در زمان سیل در شهر پل دختر و دزفول حضور داشتیم و دو هفته تصویربرداری کردیم.

نادری خاطرنشان کرد: بعد از گرفتن تصاویر لازم و دیدن شرایط تصمیم به ساخت این مستند گرفتیم و بر خلاف روال عادی در تولید مستندها، به دلیل شرایط بحرانی آن زمان این دو شهر و اینکه این مستند بحران است، مراحل تحقیق و پژوهش آن را بعد از انجام کار تصویربرداری شروع کردیم. به همین منظور تحقیقات فراوانی انجام دادیم، با افراد مختلفی مصاحبه کردیم و تصاویر آرشیوی خوبی را هم جمع آوری کردیم.

وی اضافه کرد: البته نکته مهم اینجاست که از هیچکدام از این مصاحبه‌های انجام شده استفاده نکردیم و آنها را به عنوان سندهای پشتیبان این مستند نگاه داشتیم و آنها را به نریشن (گفتار متن) تبدیل کردیم. همچنین آقای محمدباقر مفیدی‌کیا هم نریشین این فیلم را خوانده‌اند.

این مستندساز در پایان تصریح کرد: مستند «طغیان» اثری اثرگذار است و ما در آن به نقایص و کمبودهای مدیریت به صورت بسیار واضح و علنی پرداخته‌ایم و پیش بینی می‌کنیم که اکران آن بسیار جذابیت داشته باشد.

علاقمندان به مستند بحران می توانند سه شنبه نهم دی، بیننده مستند «طغیان» کاری از گروه مستند روایت فتح از شبکه سه سیما باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.