دستگاه تصفیه هوای تنفسی با فشار مثبت برای اولین بار در کشور به همت هسته‌های فناور مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تولید شده است.

تولید دستگاه تصفیه هوای تنفسی فشار مثبت در مشهد
به گزارش قدس آنلاین، جاوید نوبخت رئیس منطقه ۳ مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: دستگاه تصفیه هوای تنفسی یک دستگاه محافظ تنفسی با فیلتراسیون نوآورانه فشار مثبت دستگاه تصفیه هوای تنفسی با فشار مثبت برای اولین بار در کشور از هسته‌های فناور مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تولید شده است که شامل یک پوشش سر، دستگاه تنفسی و فیلتراسیون می‌باشد.
او افزود: همچنین این دستگاه تصفیه کننده هوای تنفسی از یک هود پزشکی تشکیل شده در جهت فیلتراسیون بهتر " ۲.۵ برابرضریب فیلتراسیون ماسک‌های N ۹۵" و راحتی عملکرد کاربر در مشاغلی چون بیمارستان و آزمایشگاه‌های دارویی و شیمیایی و صنعت استفاده می شود.
مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ادامه داد: این دستگاه تصفیه هوای تنفسی به صورت نیمه صنعتی تولید شده و در حال اخذ مجوز نهایی برای تولید انبوه می‌باشد.
نوبخت بیان کرد: از این دستگاه تصفیه کننده هوای تنفسی در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش وفناوری خراسان رضوی توسط معاون برنامه ریزی استانداری خراسان رضوی رونمایی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.