در آستانه نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، آثار و منابع مرتبط با این شهید بزرگوار و هدایای ایشان در برنامه سه ‌شنبه‌های علمی‌فرهنگی آستان قدس رضوی رونمایی شد.

آثار اهدایی ‌شهید ‌سلیمانی به موزه آستان قدس رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، نسخه خطی «کنزاللغات»، فرهنگ عربی ‌به ‌فارسی تألیف محمدبن‌عبدالخالق که در تاریخ ۹۲۰ هجری قمری کتابت شده است، یکی از سه نسخه خطی اهدایی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به رهبر معظم انقلاب است که در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

همچنین پرچم گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) و پرچم گنبد حرم مطهر حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) از آثار ارزشمند اهدایی شهید حاج قاسم سلیمانی به رهبر معظم انقلاب است که در موزه آستان قدس رضوی در معرض نمایش قرار دارد.

در کتابخانه آستان قدس رضوی صدها عنوان کتاب با ذکر خاطرات و رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی یافت می‌شود که به قلم هم‌رزمان و دوستان او نگارش شده است. که از این تعداد، یازده اثر به‌ طور اختصاصی درباره این شهید والامقام تألیف شده است.

«حاج‌قاسم: جستاری در خاطرات حاج قاسم سلیمانی»، «هجوم به تهاجم بهمن ‌۱۳۶۰ تا اردیبهشت ‌۱۳۶۱»، «توافق سلیمانی-پوتین: امکان‌سنجی روابط راهبردی ایران و روسیه»، «قاسم سلیمانی، ذکریات و خواطر»، «نبرد سید جابر اردیبهشت تا تیر ‌۱۳۶۱» و «سربازان سردار: شجاعت‌ها و رشادت‌های سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم» از آثاری است که در این مراسم رونمایی شد.

در این مراسم، پایگاه تخصصی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد. این پایگاه با بیش از هزار و ۶۶۰ منبع دیجیتال، در راستای کمک به پژوهشگران برای دستیابی به منابع علمی مرتبط با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی راه‌اندازی شده که در آن، امکان مطالعه و تورق آزاد، امانت دیجیتال و خدمات تحویل مدرک فراهم آمده است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.