مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به وجود ۵۷ بنگاه اقتصادی مواجه با مشکل در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: ۳۷ واحد از این تعداد با حدود ۴۷۰۰ کارگر دچار مشکل حقوق معوق هستند.

 ۵۷ بنگاه اقتصادی خراسان رضوی با مشکل مواجهند

به گزارش قدس آنلاین، کریم یاوری روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از چند شرکت صنعتی در مشهد افزود: رسیدگی به مشکلات این واحدهای اقتصادی و رفع معضلات کارگران آنها از اولویتهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی "صیانت نیروی کار، حمایت از تولید، پایداری بنگاههای اقتصادی و حل مشکلات کارگران" را اولویتهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام و بیان کرد: در شرایط تحریم ظالمانه و همچنین شیوع ویروس کرونا تلاش برای رفع تنگناهای اقتصادی بنگاههای مشکلدار و تامین نقدینگی مورد نیاز آنها امری اجتناب‌ناپذیر است. 

مشاور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: حل و فصل مشکلات بنگاههای اقتصادی در مرحله نخست بر عهده مدیران، کارفرمایان، مالکان و سهامداران آنها است و در مرحله بعد بر عهده سازمانها و دستگاههای صادرکننده جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری و همچنین بانکهایی قرار دارد که با پرداخت تسهیلات در امور مرتبط با اینگونه بنگاهها مشارکت دارند.

وی گفت: اگر مشکل از طریق این مراجع برطرف نشود کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استانداران با حضور اعضا مرتبط، بانکها و سازمانهای ذیربط تشکیل جلسه داده و برای رفع معضلات بنگاههای اقتصادی تلاش می‌کنند. 
یاوری افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهت صیانت از نیروی کار، حفظ اشتغال، پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاههای مشکلدار حضور موثر و گرهگشایی در کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید استانها و نیز ستاد تسهیل تولید کشور دارد لذا از هیچ کوششی در این مسیر دریغ نمی‌کند. 

وی ادامه داد: تشکیل نشستهای مشترک کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیونهای کارگری که اعضا مشترکی در آنها حضور دارند، می‌تواند در گشودن گره از تنگناهای بنگاههای اقتصادی به ویژه حل مشکلات کارگران مفید و موثر باشد. 

نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نقش و جایگاه تشکلهای کارگری در ایجاد روحیه بین کارکنان و کارگران برای پیشرفت امور، دستیابی به میزان تولید و خدمات پیش‌بینی شده و برنامه‌های تولیدی و خدماتی بنگاههای اقتصادی قابل توجه است.

وی افزود: کارگران با وجود مواجهه با تنگناهای معیشتی، در شرایط تحریم و دشواریهای ناشی از شیوع ویروس کرونا همکاری قابل توجهی برای گذر از مشکلات با مدیران، کارفرمایان، سهامداران بنگاههای اقتصادی دارند. 

یاوری تاکید کرد: نقش تشکلهای منتخب کارگران نیز در تعامل مثبت و سازنده بین ارکان تولید برای پشت سر گذاشتن مشکلات کنونی غیرقابل انکار است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.